Själarnas bibliottek | Olympens blod

Själarnas bibliotek | Ransom Riggs | Miss Peregrine #3 | s.507 | raben&sjögren 
 
Hypen inför denna bok, och resten av serien, har varit enorm. Jag förstår hypen men jag tillhör tyvärr inte dem som älskar serien. Men inför den sista och avslutande delen av Miss Peregrine-seiren läste jag om de andra två delarna ihopp om att bli frälst. Tyvärr blev det inte så men det var nödvändigt då jag glömt bort i stort sett allt, speciellt från den andra boken. 
 
Själarnas bibliotek är inte den sämsta boken i serien men inte heller den bästa. Det var en bra läsupplevelse men med tanke på hur mycket den hyllats hade jag ändå hoppats på något bättre. Jag tyckte om att man liksom fick fördjupa sig i de besynnerligas berättelse och få en större förståelse för den. Slutet var ännu en sak som jag gillade och slutet på en avslutande bok i en serie är viktigt. 
 
Allt som allt var det ett okej serieavslut på en okej serie. 
 
 
Olympens blod | Rick Riordan | Olympens hjältar #5 | s.490 | Bonnier Carlsen
 
Jag tror aldrig att jag är sugen på att läsa en Riordan bok, men bara jag kommit igång och läst något kapitel så ger lusten med sig. Trots att boken är närmare 500 sidor gick den otroligt fort att läsa. Däremot måste jag medge att bokens händelser inte gör sig ihågkomna, såhär efteråt kommer jag knappt ihåg hur den slutade. Angående karaktärerna gäller samma sak, de som gjorde sig ihågkomna var, förutom Percy, Nico coh Annabeth, Jason och Grover. Jag blandade konstat ihop Hazel och Piper, och Leo och Frank. Fem böcker räckte mer än väl för olympens hjältar. Den kändes väldigt upprepande, likt de andra böckerna i serien, monster, fight, monster, fight och en stor fight i slutet.
 
Nu ser jag framemot att läsa mer från Riordans Magnus Chase-serie.
.
 
 

Kommentarer
Postat av: Bokstund

Jag har tänkt börja på serien om miss Peregrine denna helgen! Hoppas den lever upp till mina förväntningar, och hoppas jag gillar sista hehe.

Det var längesen jag läste något av Riordan, kanske borde göra det igen :)

Svar: Hoppas du tillhör gruppen som älskar Miss Peregrine serien! Önskar verkligen att jag gjorde det också, för det är verkligen en speciell, och bra, serie :)
Elina

2017-03-31 @ 16:52:28
URL: http://bokstund.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback












RSS 2.0