Du känner mig så väl

Du känner mig så väl | David Levithan & Nina LaCour | - | s.240 | Modernista
 
Mark och Kate har gått i samma klass i ett helt år, men har ändå aldrig pratat med varandra – tills de en kväll råkar springa på varandra på stan. Det är Pride-festival och Mark har lämnat tryggheten i den lugna förorten för att bege sig ut i den glittrande stadsnatten. Kate har precis missat chansen att träffa den person som hon på avstånd är förälskad i. Och Mark är samtidigt kär i sin bästa vän Ryan.
 
Mark och Kate vet ännu inte hur nära de ska komma att stå varandra, hur stark deras vänskap ska bli – en vänskap större än någon annan.
 
Ett sammarbete mellan David Levithan och Nina LaCour låter ju lovande. Det var författarnamnen som lockade mig till att läsa boken men det märkliga är att jag inte hört talas om Du känner mig så väl förrän jag såg den i Modernistas sommarkatalog. Detta fick mig att anta att boken skulle vara okej men inte mycket mer än så. 
 
Redan från första sidan fastnade jag för boken. Det är en härlig berättelse om vänskap, kärlek och om att hitta sig själv. Karaktärerna Mark och Kate är roliga och lätta att gilla vilket gör boken lättsam. Levithan och LaCour borde helt klar göra fler samarbeten.
 
Du känner mig så väl är en enkel bok om komplicerade saker som lämnar läsaren med ett leende och en känsla av glädje och lättnad. Boken förtjänar definitvt mer hype än vad den fått.
 
 

Kommentarer
Postat av: Felicia

Hmmmm, jag känner mig liten kluven till den här boken faktiskt. Alla verkar gilla den mycket men känns som det inte är en bok för mig men samtidigt vill jag veta vad alla pratar om haha :)

Svar: Ge den en chans! :)
Elina

2017-09-11 @ 10:52:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback












RSS 2.0