Ett veck i tiden | Astrid Lindgren

Astrid Lindgren | Agnes-Margerethe Bjorvand & Lisa Aisato | - | s.112 | Modernista
 
Kort och gott en fantastisk bok om en fantastisk författare. Astrid Lindgren har nog någon gång varit mångas favoritförfattare, i boken finns berättelser om hennes liv  och fina illustrerade bilder på både Astrid och hennes karaktärer. Det jag uppskattade mest, förutom bilderna, var att man fick läsa om kopplingarna mellan hennes liv och hennes berättelser. 
 
 
Ett veck i tiden | Madeleine L'engle | - | s.176 | Modernista

Det står på framsidan att denna ska filmatiseras, det ser jag verkligen fram emot men jag hoppas verkligen att filmen blir tydligare än boken. Boken känns alldeles för komplex för att jag ska kunna förstå den till fullo. Jag antar att man har använt sig mycket av symolik och jag har inte ro för att analysera sånt. Trots det så gillade jag boken, den var lite som ett magiskt äventyr, den passar som film. 
 
 

Kommentarer
Postat av: Filip

Hur kommer det sig att du döpte din blogg till just marklarsbooks? :)

2017-02-16 @ 11:00:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback












RSS 2.0