Världen efter

Världen efter | Susan Ee | Penryn & tidernas slut #2 | s.288 | Modenista
 
När en grupp människor tillfångatar Penryns syster Paige, eftersom de tror att hon är ett monster, slutar situationen med en massaker. Paige försvinner. Människor är livrädda. Hennes mamma är förkrossad.

Penryn driver runt på San Franciscos gator och letar efter Paige. Varför är gatorna så tomma? Var är alla? Hennes sökande leder henne till hjärtat av änglarnas planer, där hon får en skymt av deras motiv och inser hur skräckinjagande långt de är villiga att gå.

Världen efter var tyvärr en riktig besvikelse. Medan Änglafall, den fösta delen i serien, kändes spännande och nytänkande är Världen efter en seg och nästintill tråkig uppföljare. På grund av den långsamma farten så tog det mig nästan en månad att läsa klart boken. Den sista halvan tvingade jag mig igenom, dock visade det sig att det var den bästa delen av boken, iallafall de sista 50 sidorna. De sista 50 sidorna var så pass bra att jag övervägde att ge boken en trea i betyg.
 
Boken var som sagt en riktig besvikelse och det berodde på att Raffe var med alldeles för lite. Så fort han dök upp blev det så mycket roligare att läsa Världen Efter. Jag hoppas på att den sista delen är i klass med Änglafall, om inte så blir det en plåga att även ta sig igenom den.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback












RSS 2.0