Nyårstaggen

Fina Elin taggade mig i Nyårstaggen och nu har jag äntligen gjort den!
 
1. En klassiker jag lovar att läsa
 
 Den store Gatsby av F. Scott Fitzgerald. Hittils har jag inte gillat någon av klassikerna jag läst (Doktor Glas, Frankenstein, En julsaga), därför är Den store Gatsby den sista klassikern jag lovar mig själv att ge en chans. 
 
2. En påbörjad bokserie jag lovar att avsluta
 
 
 Önskemånglarens dotter och De utvalda, jag hoppas även på att jag avslutar Liftarens Guide till Galaxen.
 
3. En bokserie jag lovar att påbörja
 
Sagan om is och eld, The Archived och Korplingarna
 
4. En författare (som jag inte läst tidigare) jag lovar att läsa något av
 
Nicola Yoon, då tänker jag läsa Everything, Everything
 
5. En bok jag lovar att läsa om
 
 Mörk ängel, Blod & Stjärnstoft för att kunna läsa klart serien om Önskemånglarens dotter.
 
Tankeläsaren och Monstrets dotter för att äntligen läsa klart De utvalda.
 
Harry Potter and the Chamber of Secrets, som jag tidigare läst på svenska men påbörjat en omläsning av serien på engelska. Harry Potter och de vises sten har jag tidigare läst men den fina illustrerade utgåvan ska också läsas.
 
6. En genre jag läst lite/inget av och lovar att utforska
 -
7. Ett seriealbum jag lovar att läsa
Jag skulle vilja läsa Locke & Key
 
8. En novell jag lovar att läsa 
Jag är inte så himla förtjust i noveller, men Gillian Flynns gillade jag så ger hon ut någon ny sådan tänker jag läsa den!
 
9. En bok som behandlar ett tufft men viktigt ämne jag lovar att läsa
 
Jag och Earl och Tjejen som dör av Jesse Andrews behandlar döden, den tänker jag läsa!
 
10. En länge ägd oläst bok jag lovar att läsa
 
Brisingr av Christopher Paolini, det är dags nu...
 
11. En debut jag lovar att läsa
 
Askfödd av Sabaa Tahir
 
12. En bok eller bokserie (som jag tidigare gett upp/dömt ut) jag lovar att ge en ny chans
 Jag har gett upp de böcker eller serier av en anledning och de förtjänar inte en ny chans. 
 
13. Tagga några andra!
Det känns som om jag är lite sent ute, men du som vill göra den här taggen är välkommen att göra den!

Kommentarer
Postat av: Bokhuset

Odinsbarn! Börja med den omgående. :-)

2016-01-16 @ 09:22:48
URL: http://bokhuset.ax/
Postat av: Elin - bokparadiset

Hemligheternas rike är helt amazing, efter jag läst ut den ville jag bara börja om att läsa den igen. Borde läsa om den snart alltså...

En bokserie att avsluta borde ju också vara Eragon serien ;) Men du hade ju med den på ett hörn iaf, haha!

Svar: Grejen med omläsningar är ju att man redan läst böckerna, det känns så onödigt att läsa om när man redan har så många oläst böcker som man borde läsa istället. Men jag älskade ju den serien så vet inte vad det är som tar emot.
Haha ja jag borde avsluta den, men de är ju så tjocka! haha
Elina

2016-01-17 @ 12:11:26
URL: http://bokparadis.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback












RSS 2.0