Gudar & Monster

Gudar & Monster | Laini Taylor | Önskemånglarens dotter #3 | s.581 | Bazar

Två världar på väg mot ett till synes oundvikligt, våldsamt krig. Genom riskfyllda villfarelsekonster har Karou tagit kontroll över kimärernas rebellarmé och föresatt sig att styra den bort från hämndens återvändsgränd. Framtiden vilar på hennes axlar. 


När änglarnas brutala kejsare för in sin armé i människornas värld förenas slutligen Karou och Akiva - inte i kärlek, men i en bräcklig allians mot deras gemensamma fiende. Det är en skruvad version av den dröm de en gång närde, och de börjar hoppas att det kan leda till en väg framåt för deras folk. Och, kanske, för dem själva. 

Men än värre hot siktas i fjärran och är Karou och Akiva starka nog att stå fast bland gudar och monster?
 
För att riktigt kunna njuta av den avslutande delen i den fantastiska serien Önskemånglarens dotter, valde jag att först läsa om de två andra böckerna i serien. Med minnet på plats påbörjade jag läsningen av Gudar & Monster och tyvärr måste jag säga att jag är besviken.
 
Boken är långdragen och jag fastnar inte alls för den som jag gjorde med de tidigare böckerna. Till och från blir det intressant och även spännande. Mot slutet tar boken en vändning som jag inte alls gillade. Trots att boken inte alls levde upp till förväntningarna kan jag ändå inte säga vad som hade kunnat göras bättre. De nya karaktärerna man får möta är intressanta och de flesta nödvändiga, händelserna i boken är alla behövliga. Det jag skulle vilja ha mer av är tempo. 
 
 Gudar & Monster får en svag fyra i betyg. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback












RSS 2.0