The Siren

The Siren | Kiera Cass | - | s.336 | Harper Teen
 
Jag köpte The Siren på grund av att jag gillade författarens Selection-serie, även om den (speciellt fjärde boken som inte ens borde ha tillhört den serien, pga spinoff) också hade sina tveksamma stunder. Jag önskar att jag kunde göra det hela ogjort och få både tiden och pengarna jag spenderat på den tillbaka. Visst, det här var författarens debut men då det finns så många bra debuter så tänker jag inte ha det i åtanke när jag recenserar boken. 
 
Efter att jag läst The Siren så var jag tvungen att gå in på Goodreads och kika på vad det fått för betyg och kommentarer. En kommentar löd: Do not avoid this book simply because you hated Cass's The Selection series. The two are nothing, nothing, nothing alike. Och jag håller med om man vänder på det hela. Bara för att du gillade The Selection så betyder inte det att du kommer gilla denna. En annan kommentar från Goodreads summerar boken riktigt bra: Well that was disappointing.  
 
Funderar du på att läsa boken enbart för att du gillade The Selectio?mGör inte det. Jag önskar att jag kunde få tillbaka tiden jag la ner på att läsa The Siren. Gör dig själv en tjänst och läs den inte. Inte nog med att handlingen var kass som satan, namnen var så sjukt tillgjorda att bara dem drar ner boken. Men det värsta var ändå havet. Visst de är sirener men ändå, hur kan man ens prata med ett hav?! 
 
Trots att jag verkligen ogillade boken och blir arg bara av att tänka på den så får den en tvåa av fem i betyg. Varför? För jag läste Grey precis innan boken och den var snäppet värre och den fick en etta, därför kan jag inte ge The Siren en etta. 
 
Gillar du bra böcker så är inte The Siren något för dig. 
 
 

Kommentarer
Postat av: Elin - bokparadiset

Omg jag kommer säkert älska den här, kommer du tycka jag har usel boksmak då och aldrig mer lyssna på mina rekommendationer???

Svar: Hahaha, jag kommer helt klart börja bli tveksam till böckerna som du rekommenderar till mig.
Elina

2016-08-15 @ 20:33:34
URL: http://bokparadis.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback












RSS 2.0