Lögner

Lögner | Sara Shepard | Pretty Little Liars #1 | s.224 | Modernista
 
För tre år sedan försvann Alison efter en övernattningsfest och har inte synts till sedan dess. Hennes vänner vid elitskolan i Pennsylvania sörjde henne, men i hemlighet drog de också en lättnadens suck: de bar alla på varsin hemlighet som bara Alison kände till. Nu har de nya hemligheter, smutsiga hemligheter som skulle kunna förgöra dem. När de så börjar få anonyma meddelanden och sms växer paniken. Har de blivit förrådda av någon i den egna kretsen? Eller ännu värre: Är Alison tillbaka?
 
Jag har tidigare läst de fem första delarna ur den här bokserien men kommer knappt ihåg något. Dessutom så följer jag TV-serien (som för övrigt borde ha slutat vid säsong 3 då den har ballat ur totalt). I boken beskrivs Spencer som en blondin som röker, Emily är blek, rödhårig och irlänsk och Hanna är brunhårig, alltså totala motsatsen till hur de ser ut i TV-serien. VARFÖR har man då "filmomslaget" när tjejerna i boken inte ens liknar dem på omslaget?!
 
Om man bortser från den stora tabben med omslaget så finns det ändå så mycket att störa mig på, hur alla snygga tjejer ska vara supersmala och att allt låter så otroligt töntigt på svenska men troligen låter helt normalt på engelska. Ändå vill jag fortsätta läsa serien, denna serie kommer bli mitt guilty pleasure då den är så himla ytlig men jag vill ju veta vad som kommer hända! Gillar man TV-serien men kan inte på nog av Pretty Little Liars så rekommenderar jag definitivt boken. Den skiljer sig enormt från TV-serien så det blir som att läsa om karaktärerna med nästan ny handling med samma nivå av drama. 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback












RSS 2.0