Sommartaggen

Jag blev taggad av gulliga Elin att göra Sommartaggen!
 
1. Vilka 5 böcker bara MÅSTE hinna läsas i sommar?
Since you've been gone - Morgan Matson
Fyra dagar, fyra nätter - Morgan Matson
Du är aldrig ensam - Sarah Dessen
Blodröd väg - Moira Young
P.S. I still love you - Jenny Han
 
2. Vilken bok är du egentligen inte så sugen på men känner att det är dags att ta tag i?
Får man svara flera böcker? I så fall svarar jag:
Odinsbarn - Siri Petersen, Analfabeten som kunde räkna - Jonas Jonasson, City of Heavenly Fire - Cassandra Clare, Hemligheternas rike - Kristin Cashore och Järntronen - George R.R. Martin.
Om inte, så svarar jag Analfabeten som kunde räkna av Jonas Jonasson.
 
3. Var är bästa stället att läsa på i sommar?
Tåget, jag kommer pendla varje helg i fem veckor och det kommer vara mitt fasta läsställe. 

4. Handen på hjärtat, var tror du att du faktiskt kommer läsa någonstans?
På tåget, helt klart! Men även hos mamma, hos pappa, på stranden och hemma i sängen.

5. Vilken bok tror du kommer bli sommarens bästa?
Jag tror starkt på Since you've been gone - Morgan Matson.

6. Vilken bok borde alla läsa i sommar?
Mistborn: Sista riket - Brandon Sanderson!

7. Strand eller hängmatta?
Hängmatta. Man ligger så obekvämt på stranden när man läser och dessutom blir det sand överallt. En hängmatta vore trevligt även om jag aldrig läst i en sådan förut.

8. Deckare eller roman?
Hatar antingen eller-frågor. Jag väljer båda!

9. Favoritgenre?
Jag läser det mesta, men YA är helt klart det jag gillar mest.

10. Tagga 3 andra!
Jag,
orkar,
inte!

Kommentarer
Postat av: Elin - Bokparadiset

Inte heller så sugen på analfabeten... Men hemligheternas rike måste du läsa alltså älskade den totalt!! Precis när jag läste ut den ville jag läsa den igen!

Svar: Grejen är ju att jag glömt bort boken innan helt och hållet, så måste nog läsa om serien. Jag älskade båda böckerna men känns så jobbigt med en omläsning!
Elina

2015-07-04 @ 00:21:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback












RSS 2.0