Favoritlista

Jag hitta den här listan hos Elin och eftersom min blogguppdatering är lika med noll just nu så kändes den passande. 

Favoritförfattare:
1. J.K Rowling
2. Fredrik Backman
3. Gillian Flynn
4. Jandy Nelson
5. Suzanne Collins 
 
Jenny Han, Michelle Hodkin, Tahereh Mafi och Veronica Roth vill jag också ha in på listan men de fick inte plats. Jag är fortfarande osöker på om Suzanne Collins platsar i listan då Hungerspelen är fenomenal men serien om Gregor är enligt mig ingen höjdare. 

Favoritgodis
1. Ferrero Rocher
2. Kinder Schoko Bons
3. Riesen
4. Twix 
5. Lion Peanut
 
Jag väljer glass framför godis alla dagar i veckan, men eftersom det inte gills som godis har jag inte valt att lista mina favoritglassmaker i godislistan. Hur som helst så väljer jag Häagen-Dazs framför Ben & Jerry's förutom Cookie Dough som HD inte alls lyckades med! Jag gillar inte chokladglass men i aniljglassen får det gärna vara bitar av choklad, men helst kakdeg.

Favoritdricka
1. Coca-Cola
2. Villabrus
3. Ramlösa Key Lime, Pinapple
4. Julmust
5. Fanta Exotic

Favoritkaraktärer 
1. Ove i En man som heter Ove
2. Warner i Shatter Me-serien
3. Augustus i The Fault in our stars
4. Frankie i Den ökända historian om Frankie Landau-Banks
5. Hagrid i Harry Potter-serien

Favorit tv-serie
1. Game of Thrones
2. Twin Peaks
3. Gossip Girl
4. Bob's Burgers
5. New Girl
 
Kan vara så att Twin Peaks ska ha en första plats, men just nu vill jag så gärna ha en ny säsong av Game of thrones så den får vara kvar högst upp. 

Samlar på
1. Böcker
2. Filmer 
3. TV-serier 
4. Skor
5. Koftor
 
Samlar är fel ord, men det här är sakerna jag helst lägger mina pengar på.

Favoritresemål
1. Ungefärt vart som helst i Norge
2. Stockholm
3. 
4. 
5. 
 
Jag är inte alls berest och de enda länder jag besökt är Polen och Norge. Polen var en skolresa där vi besökte koncentrationslägrena, inte en mysig resa. I övrigt har jag hört att Polen är fint, vilket jag inte märkte av under min resa.
Stockholm är trevligt att besöka när tiden finns och Norge är underbart (men pizzapriserna är hemska).

Drömresemål
1. Venedig
2. London
3. Thailand
4. Australien
5. Nya Zeeland

Göra på en lördagkväll
1. Äta pizza
2. Läsa
3. Se film/ tv-serie
4. Äta glass
5. Äta popcorn
 
Efter varje punkt ska det även stå + mysa med katterna förutom när det ska ätas pizza.

Favoritklädesplagg
1. Koftor
2. Byxor
3. Stickade tröjor
4. T-shirt
5. Linne

Favoritmat
1. Pizza
2. Julskinka
3. Kyckling och wokgrönsaker i röd currysås
4. Pommes + köttigt tillbehör (kan även fungera med klyftpotatis)
5. Hamburagre (från Max)

Vart läser du helst
1. Tåg
2. Sängen
3. Soffan
4. Bilen (när inte jag kör, såklart)
5. Balkongen

5 Olater
1. Jag stökar alltid ned 
2. Tvättid införskaffas förstnär tvättkorgen är full sedan länge och när det börjar bli akut med typ strumpor
3. Använda men rena kläder samlas på en stol tills att den inte får att sitta på längre 
4. Jag viker aldrig mina kläder vilker medför att min garderob alltid är kaos och smockfull (det samma gäller skoskåpet).
5. Jag är grymt lat när det kommer till att läsa om en text jag skrivit

5 saker du är bra på
1. Sova
2. Äta godis
3. Prata
4. Hitta anledningar till att köpa exempelvis böcker men även skor och kläder
5. Mysa på katterna

Kommentarer
Postat av: Elin - bokparadiset

Håller helt klart med om samlandet, är ju inte samlande utan vad man lägger pengar på. Egentligen samlar jag inte på något jag råkar bara ha mycket saker.

Venedig är överskattat faktiskt, det är mest en himla massa duvor..

ÄLSKAR sakerna du är bra på! Hahah

2015-12-06 @ 18:27:15
URL: http://bokparadis.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback












RSS 2.0