Enklav

 
Enklav | Ann Aguirre | Razorland #1 | s.247 | Modernista
 
New York har decimerats av krig och pest, och större delen av invånarna har tvingats migrera till underjordiska enklaver, där den förväntade livslängden knappt överstiger tjugo år. När Deuce fyller 15 intar hon rollen som Jägarinna, och hon paras ihop med Fade, en tonårig Jägare som bodde uppe på ytan när han var liten.

När de upptäcker att den angränsande enklaven håller på att utplånas av tunnelmonster - Freaks - som tycks bli allt mer organiserade, så vägrar de äldre att ta hänsyn till deras varningar. Och när Deuce och Fade försätts i exil från enklaven, måste flickan som fötts i mörkret överleva i dagsljuset - vägledd av Fades avlägsna minnen - i ruinerna av en stad vars befolkning förtvinat till några få farliga gäng.
 
Jag älskar att påbörja en bok utan att egentligen veta ett smack om den. Sedan tidigare visste jag att Enklav är otroligt omtyckt och efter att ha läst bara något kapitel så förstod jag varför. Boken fångade mig från första sidan och att nästa del kommer redan nu i höst gör mig otroligt glad, för jag vill ha fortsättningen så snart som möjligt! Enklav har bara 247 sidor, jag hoppas verkligen på att nästa bok är längre! Razorland har helt klart potentialen att bli en ny favoritserie! 
 
Trots att det känns som om jag bara läst dystopier ett bra tag nu så tröttnar jag verkligen inte, de flesta håller hög kvalité och Enklav är helt klart inte ett undantag. Fler dysopier åt folket! 
 
LÄS!
 
Betyg: 4,5 av 5

Kommentarer
Postat av: Elin - Bokparadiset

Fortfarande inte läst den fast du sa åt mig att göra det för jättelänge sen...

Svar: LÄS!
Elina

2015-08-07 @ 10:50:35
URL: http://bokparadis.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback












RSS 2.0