Liebster award

 Tack till supersöta Bella som taggade mig!
 
 
Länka tillbaka till personen som nominerade dig
Svara på frågorna som du fick av personen som nominerade dig
Nominera 11 andra bloggar med färre än 200 följare 
Göra 11 frågor till dem som du nominerar
Meddela de nominerade via sociala medier/bloggar
 
1. Vi börjar enkelt. Vad läser du just nu och vad tycker du om den?
Just nu läser jag: Amerikanska gudar av Neil Gaiman, Den lille prinsen av Antoine de Saint-Exupéry, Den försvunne hjälten av Rick Riordan, I ljusets makt av Leigh Bardugo och så har jag börjat läsa i Odinsbarn av Siri Pettersen och Analafabeten som kunde räkna av Jonas Jonasson. Jag läser mest aktivt Den försvunne hjälten och den är hittills riktigt bra!
 
2. Har du någon favorit som du ser fram emot i sommarens utgivning?
Jag ser alltid fram emot Dessens böcker så ser fram emot Du är aldrig ensam.
 
3. Det där med att hitta en skön läsställning är alltid ett problem, åtminstonde för mig. Hur brukar du sitta och läsa och hur brukar du lösa den eviga fajten mot obekvämligheten?
Jag brukar oftast sitta i soffan med ryggen mot armstödet och benen mot dynorna!
 
4. Nämn en serie som du absolut inte kunde få nog av. Och nej, Harry Potter gills inte ;)
Då måse jag nog svara Hungerspelen, jag läser om dem inför filmerna. I år kommer sista filmen och mitt mål är att skaffa hem den engelska bokboxen och läsa dem på engelska innan sista filmen! Divergent-serien är också en storfavorit. 
 
5. Vilken var den senaste 5-stjärnor-boken du läste?
Jag har läst två 5-stjärniga böcker hittills i år, det är Jag ger dig solen av Jandy Nelson (denna bok tar 5-stjärnighet till en ny nivå) och Findus flyttar ut av Sven Nordqvist. Den sensaste jag läste var Findus flyttar ut
 
6. Vilken filmatisering av en bok var så dålig att den inte borde ha blivit filmatiserad?
Guldkompassen! Har ni läst boken och sett filmen så förstår ni. Har ni inte gjort det så läs boken och se inte filmen! Har du däremot bara sett filmen, LÄS BOKEN!
 
7. Favoritcitat från en bok du läst nyligen?
Oj, jag tänker inte på sådant när jag läser.
 
8. Vad fick dig att börja bokblogga?
Jag gillade att läsa bokbloggar så jag bestämde mig för att skriva en och bli en del av den härliga gemenskapen som alla verkade ha!
 
9. Vad har du för intressen utöver böcker och läsning?
Jag tror faktiskt att äta gills som ett av mina större intressen, sova är ju skönt det med! Även TV-serier tar upp mycket av min fritid, just nu tittar jag på Twin Peaks för andra gången i år och Game of Thrones har äntligen börjat igen! 
 
10. Marry, kiss or kill? Ron Weasley (Harry Potter), Peeta Mellark (Hunger Games) och Tobias "Four" Eaton (Divergent)
Bella, det här är en så jobbig fråga att jag inte kan bestämma mig, alla tre kommer från mina tre favoritserier! 
 
11. Ditt absoluta favorithusdjur och varför?
Just nu har har jag inget husdjur, men jag skulle så gärna vilja ha en katt, tyvärr har sambon bestämt sig för att vara allergisk. En hund vore ju underbart men den tiden finns inte just nu så därför svarar jag katt! En kelig katt som kurrar mycket!
 
Jag har ingen koll på hur många följare någon har, men jag taggar: 
Bokparadiset
Bokfrossa
Wonderfulbooks
Bookshelf
Romeoandjuliet
Sagan om sagorna
Min bok och jag
Lena C
Petras bokblogg
Boklyckan
Fantastiska berättelser
 
Era frågor:
1. Vilken bok/bokerie borde filmatiseras snarast?
2. Vilken bok rekommenderar du inte någon att läsa?
3. Vad lägger du helst dina pengar på förutom böcker?
4. Om du fick träffa vilken författare som helst, död eller levande, vem skulle du välja?
5. Hur många olästa böcker har du?
6. Vilken bok skäms du över att inte ha läst?
7. Du får bestämma en bok som alla bokbloggare ska läsa i år, vilken väljer du?
8. Vilken är den karaktär som du ogillar mest?
9. Om du fick lära känna en litterärkaraktär vem skulle det vara?
10. Vilken bok har det sämsta serieavslutet någonsin?
11. Vad är ditt drömyrke?

Kommentarer
Postat av: Alba - Boklyckan

Tack så himla mycket för att du taggade mig, blev jätteglad! :D Ska göra den i helgen :)
Och hur kul är det inte att Game of Thrones är tillbaka? Det är en av mina absoluta favoriter, så det blir spännande ;)

Svar: Älskar att Game of thrones är tillbaka!! Ska nog våga mig på att läs första boken efter att säsong fem är slut :)
Elina

2015-04-16 @ 22:34:36
URL: http://boklyckan.blogspot.se
Postat av: Petra

Tack för taggen Elina! Jag ska göra den så snart jag kan. :)

2015-04-17 @ 09:58:44
URL: http://petrasbokblogg.blogspot.se/
Postat av: Elin - Bokparadiset

Men herregud vilken slalomläsning! hahah Tack för taggen och spännande frågor!

2015-04-17 @ 10:53:50
URL: http://bokparadis.blogg.se
Postat av: Bella

Kul att du ville svara! :D Och ja, 10an var svår, var lite det jag var ute efter ;)

2015-04-17 @ 13:58:54
URL: http://bellasbok.blogg.se
Postat av: Anna Fantastiska berättelser

Tackar för nomineringen. Nu har jag svarat på dina frågor.

http://fantastiskaberatterlser.blogspot.se/2015/04/liebster-award.html

2015-04-17 @ 19:31:40
URL: http://fantastiskaberatterlser.blogspot.se/
Postat av: Anna

Tack så jättemycket för taggen! :D

2015-04-17 @ 21:45:30
URL: http://bookshelf.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback












RSS 2.0