Månadssammanfattning Augusti 2014

 
 
Läst:
Den sorgsna sjön av Lemony Snicket
Reptilrummet av Lemony Snicket
En olustig början av Lemony Snicket
The one av Kiera Cass
The evolution of Mara Dyer av Michelle Hodkin
The elite av Kiera Cass
The selection stories av Kiera Cass
Four av Veronica Roth
Allegiant av Veronica Roth
Insurgent av Veronica Roth
Maze runner - i dödens labyrint av James Dashner
 
Antal lästa:  11st
Hyllvärmare: 3st
Svenska:
7st
Engelska:  4st
Omläsningar: 1st, Insurgent
Påbörjade serier:
2st, Syskonen Baudelaires olycksaliga liv och Maze runner
Avslutade serier:
2st, Divergent-serien och The selection (men nu har Kiera Cass avslöjat att det kommer bler böcker i serien...)
Nya böcker:
9st. 7st rec-ex och 2 köpta böcker.
 
Bästa bok: Jag har läst så många bra böcker den här månaden men i toppen ligger The evolution of Mara Dyer, The one och såklart Allegiant!
Sämsta bok: The selection stories av Kiera Cass, den mellanboken tillförde inget alls till själva serien, riktigt besviken på den. Är därför lite skeptisk till de andra böckerna som ska komma nu. Allt slutade ju så perfekt!
Största överraskning: Slutet i Allegiant! Gillade även Syskonen Baudelaires olycksaliga liv mer än vad jag trodde att jag skulle göra.
Största besvikelse: The selection stories av Kiera Cass.
 
Kommentar: Sommarlovet är slut, i höst är det enbart matte som gäller för mig och vi har ingen mjukstart så antalet böcker kommer minska bra nog nu i höst. Augusti har vart en helt okej läsmånad, hade en liten svacka i början och nu i slutet.
 
Just nu läser jag: Nattens cirkus, har inte kommit längre sedan Juli. Den är lagd åt sidan just nu. Shutter island har jag påbörjat och hoppas på att kunna avsluta den snart. Tänkte börja läsa Fågelbarn nu så jag hinner recensera Rävsång i tid.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback












RSS 2.0