Sisterhood of the world bloggers award

Tack till gulliga Bella som taggat mig i den här awarden! Skönt med lite variation till mitt matteplugg, även om jag borde plugga istället just nu, men det här är roligare! Tack!
 
 
Reglerna är:
1. Tacka bloggaren som nominerade dig, och länka till deras blogg
2. Ha med Sisterhood of the World Blogger Award-loggan i ditt inlägg
3. Svara på de 10 frågorna som du fått
4. Nominera 10 andra bloggare och fråga dem 10 frågor
 
1. Vart sitter du och läser allra helst?
I soffan, jag skulle vilja säga någonstans utomhus, men då slutar det med att solen skiner för mycket och att det blir för varmt eller att det är alldeles för kallt.
 
2. Vem är din absoluta favoritförfattare?
Vilken jobbig fråga! Det varierar ofta och det är flera, men just nu är en av dem Fredrik Backman.
 
3. Favoritbokmärke?
Mitt Harry Potterbokmärke!
 
4. Vilken var den senaste filmatiseringen av en bok du tittade på och vad tyckte du om den?
Det är nog Mazerunner, boken var okej och filmen var typ okej. Jag tyckte att allt hände alldeles för snabbt i filmen.
 
5. Läser du helst på engelska eller på svenska?
Jag har börjar läsa mer och mer på engelska, men det är så skönt med svenska också. Så svenska för det mesta.
 
6. Ditt senaste bokköp?
Det var en bok till min pappa, men till mig själv var det Rörgast av Johan Theorin.
 
7. Vad läser du just nu och vad tycker du om den?
Just nu läser jag Den skräckfyllda skolan av Lemony Snicket, det är lättsam, tragisk och skön att läsa. Jag rekommenderar hela Syskonen Baudelaires olycksaliga liv-serien, iallafall de 5 första som jag läst.
 
8. Hur organiserar du allt du läser? Goodreads eller vanlig läsdagbok? Ingenting eller båda kanske?
Jag månadssammanfattar på bloggen, jag blir allt sämre med goodreads.
 
9. Hur organiserar du dina bokhyllor?
Haha, min bokhylla (som består av 2½ Billy bokhylla) är kaos, jag stoppar in böcker där det får plats och pocketarna har plats bakom de inbunda böckerna. De böckerna som itne får plats bor nere i förrådet och i några byrålådor.
 
10. Berätta varför du älskar läsning då mycket!
Man får besöka och uppleva andra platser och händelser! Det är det socialaste sättet att vara osocial på, vi träffar massa nytt folk, fast inte i verkligheten.
 
Jag har inte så bra koll på vilka som gjort den här men jag vet att det är många och därför taggar jag 8st som jag inte tror har gjort den här än.
Jag taggar:
Gia på Bokfrossa,
Anna på Saganomsagorna
Lisa på Liisafiisa
Anna på Bookshelf
Lisa på Bladvändaren
Petra på Petrasbocker
Malin på jagochminabocker
Anna på Bokbabblaren
 
Era frågor:
1. Hur ofta köper du böcker?
2. Vilken författare läser du allt av?
3. Den värsta/sämsta filmatiseringen av en bok?
4. Hur många olästa böcker har du hemma?
5. Vilken bok ser du mest fram emot att läsa?
6. Vilken är den bästa boken du läst i år?
7. Recenserar du alla dina böcker?
8. Varför började du blogga om böcker?
9. Ditt mest onödiga bokköp
10. Vilken bok/serie vill du helst se som film?

Kommentarer
Postat av: Anna - Bokbabblaren

Oj, tack för taggen! :) Hann visserligen göra den den och nominera dig innan jag insåg att du också gjort den, haha ^^ men tack ändå!

Btw, älskar din beskrivning av att läsa, det ÄR verkligen det bästa sättet att vara osocial på! :P

Svar: Haha så kul och tack för taggen ;)
Elina

2014-10-23 @ 08:22:29
URL: http://bokbabblaren.blogspot.se
Postat av: Malin

Tack för taggen! :D Får jag sätta mig ner och ta tag i snart :)

Svar: Ja det tycker jag att du ska! :)
Elina

2014-10-23 @ 08:57:44
URL: http://jagochminabocker.blogspot.se/
Postat av: Bella

Yeay Backman! :D Haha, älskar bokkaoset du beskriver i dina bokhyllor. Är inte riktigt där själv än men har varnat sambon om att det kommer bli något liknande även hos oss så småningom (och den takten jag köper böcker så är det nog snart!)

Svar: Vi bor i en etta och efter fem år i samma etta så blir det trångt och böckerna får inte plats! Nu i höst så verkar det som om böckerna bara väller in! Men den enda lösningen är ju att 1: skaffa större boende. 2: skaffa fler bokhyllor. Eller alternativt 1: ta ner sambons tv-spel i källaren och ställa in böcker där spelen stod, det är ju en BOKhylla!
Elina

2014-10-23 @ 14:54:43
URL: http://bellasbok.blogg.se
Postat av: Gia - Bokfrossa

Tack för taggen, ska försöka ta och svara någon dag snart hoppas jag :)

2014-10-29 @ 22:10:37
URL: http://bokfrossa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback












RSS 2.0