Nytt från Rättviksmarknade + recex

I helgen blev det ett besök på Rättviksmarknaden vilket resulterade i en del filmer och även ett par böcker.
 
Fördelarna med en kollapsav Jonathan Tropper, Under kupolen av Stephen King och Francesca av Melina Marschetta köpte jag på Rättviks bokhandel. Det måste vara den mysigaste bokhandeln jag varit in i. Akademibokhandeln känns så steril medan Rättviks bokhandel har en mer avslappnad miljö. I vilket fall så kostade alla pockets 50 kronor och Francesca var det nedsatt pris på. Lite orolig över tjockleken på Under kupolen.
Prodigy av Marie Lu är ett efterlängtat recensionsexemplar från Modernista. Tack!
Största anledningen till att jag åker på Rättviksmarknaden är för att köpa filmer. Tyvärr så har utbudet minskat rejält på marknaden sedan föregående år. Men detta var de jag köpte med mig hem:
Hoodwinked too! Hood vs Evil den första Hoodwinked gillade jag skarpt och hade helt missat att en två kommit ut.
Gatsby känns som en film man borde se, jag hoppas på att jag gillar den.
Warm Bodies boken gillade jag mycket, men har hört att filmen är helt annorlund men ändå bra.
Hangover part III har jag bara läst dåliga recensioner om, men jag har de två första delarna och vill ha hela serien samlad.
Cloud Atlas har jag sett, men jag fattade inget men det kändes som en fantastisk film som bör ses fler gånger.
Coraline och Till vildingarnas land har jag redan i DVD, meeeen....
The incredible Burt Wonderstone är en film med Jim Carrey och Steve Carell så det är en film som jag borde älska.
Percy Jackson och monsterhavet är så mycket sämre än första filmen, men åter igen så vill jag ha hela serien samlad.
Bad Grandpa, Johnny Knoxville utklädd som gammalgubbe och reser med sitt barnbarn, den är bra.
Du gör mig galen köpte jag enbart för Jennifer Lawrence och jag har mest hört bra om filmen.
The Conjuring vill jag inte se samtidigt som jag vill. Jag hatar skräckfilmer, men den här ska vara riktigt bra...
 

Kommentarer
Postat av: Anna G.

Under Kupolen skulle jag vilja läsa men den är så himla tjock :o Vet inte om jag skulle orka ta mig igenom den, jag har så dåligt med tålamod när det gäller riktiga "tegelstenar"...

2014-05-04 @ 21:57:19
URL: http://bokordet.wordpress.com
Postat av: Boklandskapet

Åh måste se Du gör mig Galen! läste boken för ett tag sedan, så känner nog att jag måste se den. Menar Jennifer Lawrence har blivit hyllad för den också så. =) Ser ut som en toppensamling det där.

2014-05-04 @ 22:18:57
URL: http://boklandskapet.blogg.se
Postat av: Malin

Vilka fynd! Tropper är asbra :)

2014-05-04 @ 22:33:30
URL: http://jagochminabocker.blogspot.se/
Postat av: Lena

Wow, vilka fynd!!

2014-05-07 @ 21:45:40
URL: http://lenasgodsaker.blogspot.se/
Postat av: evelina sjödin

Du gör mig galen och gatsby suger!! Cloud atlas tyckte jag också va weird, var svår att greppa så VI borde se den tillsammans så vi fattar ;)

Svar: Men säg inte så! Ja det borde vi! Kan ju läsa boken också men det överlåter jag till dig :)
Elina

2014-05-09 @ 16:00:11
URL: http://evelinasjodins.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback












RSS 2.0