Storrensning!

 
Igår fick jag för mig att jag skulle rensa bland alla mina böcker. ALLA. Kartonger och påsar med böcker hämtades upp från källaren och tog upp halva lägenheten. Halvvägs in i sorteringen tröttnade jag, men sorteringen blev gjord iallafall. Jag vill så gärna ha alla mina böcker uppe i bokhyllan, men mitt utrymme räcker inte till. (jag och sambon delar bokhylla, jag har tre hyllor til mina böcker + högst upp, ovan på själva hyllan. Han har två hyllor och sen har vi en gemensam). Så det gäller att prioritera. Böckerna som inte fick plats bars ner i källaren igen.
Får alla era böcker plats i bokhyllan/orna?
 
Under morgondagen kommer mina bokbytes böcker att uppdateras, ni som redan är med i Läs - byt gruppen på facebook vet redan vilka böcker det är.
 

Kommentarer
Postat av: Gia

Duktigt gjort :)

Bortsett från faktaböckerna som bor kvar i förrådet har jag nu i nya lägenheten plats för alla mina böcker men behöver nya bokhyllor för även efter två stora rensningar är det nätt och jämnt att de får plats så med höstens böcker blir det tajt.. Iaf om jag vill att alla ska synas, dubbla rader finns det fortfarande plats för på de flesta hyllplanen i expediten som är så djup.... (Sen har jag en näsan oanvänd vägghylla bakom soffan med två hyllplan som också kan agera bokhylla i nödfall)

Det är iaf tur att sambon bara läser eböcker numera, annars vore det kört ;)

Svar: Så skönt det måste vara! Jag har också dubbla rader, annars skulle det inte alls fungera :)
Elina

2014-08-06 @ 20:48:59
URL: http://bokfrossa.wordpress.com
Postat av: Anna G.

Alla "aktuella" böcker får plats i mina bokhyllor men skulle jag slå ihop alla böcker jag äger så nej, då skulle de inte rymmas. Har massor med flyttkartonger fyllda med faktaböcker, böcker jag fick när jag var yngre och var med i bokklubbar och lite annat smått och gott, ute i förrådet. Har även insett, när jag sorterat i bokhyllorna här inne, att jag börjar ha mycket dubbletter och det tar ju lite onödigt med plats så funderar på att samla ihop dem och kanske göra ett bokbyte-inlägg sen när jag sparkar igång bloggen igen :)

Svar: När du säger sådär kom jag på att jag har några flyttkartonger med böcker hos mina föräldrar också. Det hade jag helt glömt!
Det där med bokbyte tycker jag låter bra! ;)
Elina

2014-08-06 @ 21:45:21
URL: http://bokordet.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback












RSS 2.0