Sommarläsning

C.R.M Nilsson har taggat mig i Sommarläsnings"taggen", tackar! Älskar att skriva olika listor av olika slag, alla tags av olika slag är väll ändå listor?

1. Vilka 5 böcker bara MÅSTE hinna läsas i sommar?

  1. Delirium av Lauren Oliver
  2. De utvalda: Hemligheternas rike av Kristin Cashore
  3. Lärjungen av Michael Hjorth, Hans Rosenfeldt
  4. Den döende dandyn av Mari Jungstedt
  5. Blunda och hoppa av Sarah Dessen

2. Vilken bok är du egentligen inte sugen på men känner att det är dags att ta tag i?

Jag är rätt så sugen på allihopa, men jag har haft Hemligheternas rike sen i Mars och har fortfarande inte fått någon riktig lust att läsa den, mest för att jag måste läsa om andra boken i serien först. Så mitt svar blir alltså: De utvalda: Hemligheternas rike av Kristin Cashore

3. Var är bästa stället att läsa i sommar?

På stranden om det är lugnt och tyst, allra skönast är det när man precis har badat och är lite nerkyld, fast man ligger i solen och börjar bli riktigt varm. Precis så.

4. Handen på hjärtat, var tror du att du faktiskt kommer att läsa någonstans?

På balkongen eller inne i soffan. Det blir så varmt på balkongen så då förflyttar jag mig inomhus där det är svalare, lite tragiskt men tyvärr sant.

5. Vilken bok tror du kommer bli sommarens bästa?

Den bästa boken i sommar kommer för mig att bli Delirium, tror jag.

6. Vilken bok borde ALLA läsa i sommar?

Sommaren jag blev vacker-triologin av Jenny Han. Dem är de perfekta sommar böckerna! Synd att serien är slut, ska försöka läsa om alla tre i sommar.

7. Strand eller hängmatta?

Strand, hur mysigt som helst. Plus att man kan gå och bada när som helst man känner för det.

8. Deckare eller roman?

Svårt, det beror så mycket på vad man känner för. Just nu blir nog svaret deckare, tror jag.

9. Favoritgenre?

Jag är så dålig på genre, så jag säger ungdomsböcker eftersom jag oftast läser YA, fast på svenska.

10. Tagga 3 andra!

     Mimmi

     Elen

     Ebba


Kommentarer
Postat av: .Ebba

Tackar tackar! Det ska bli kul att göra. :)

2013-06-07 @ 22:05:21
URL: http://punktebba.blogspot.se
Postat av: Lisa - Lisas Böcker

har svarat på din kommentar nu!:)

http://boklisa.blogspot.se/2013/06/svar-pa-kommentar-ang-jellicoe-road.html

2013-06-07 @ 22:54:38
URL: http://boklisa.blogspot.com
Postat av: Elen [bokpotaten]

Tackar, ska försöka hinna med den imorrn :)

2013-06-08 @ 21:45:18
URL: http://bokpotaten.blogspot.com/
Postat av: C.R.M. Nilsson

Delirium vill jag hemskt gärna läsa själv :) Så hemskt gärna att jag drömmer om att jag irrar runt inne i bokhandlar och letar efter hela trilogin och ojar mig över mitt köpstopp XD

2013-06-09 @ 09:13:48
URL: http://lacrimamens.com/blog/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback












RSS 2.0