Minirecension

Titel: Miss Peregrines hem för besynnerliga barn
Författare: Ransom Riggs
Språk: Svenska
Serie: Peregrines #1
Betyg: 3,5 av 5

Boken var till en början väldigt mysig, blandningen av foton och Farfar Portmans berättelser gav känslan av en sagan. Boken är spännande till omkring mitten någonstans, spänningen finns kvar men inte lika mycket som förut, det mystiska har försvunnit. Men man vill veta hur det slutar så man fortsätter läsa och efter ett tag så blir den lite bättre, inte som i början men ändå så man får läslusten tillbaka. Slutet var okej, men jag hade hoppats att den skulle sluta på ett annat sätt. Som ett slut helt enkelt.
Det som gör boken speciell är helt klart fotografierna. Utan dem hade inte alls boken varit så lockande. Även om slutet drog ner bokens betyg lite så tycker jag att de som inte läst boken borde göra det. Om jag minns rätt så ska boken bli film, det ser jag fram emot!
 
Update: Jag märkte nu att boken var den första i en serie, det gillar jag inte alls. Plötsligt känns det som om boken slutade bra trots allt, bara det inte vore en serie...

Kommentarer
Postat av: C.R.M. Nilsson

Jag hade lite samma upplevelse som dig - den är jättebra fram tills mitten och sedan så blir det platt fall. För mig kändes det lite som att han kom på att; åh, jag ska skriva en uppföljare, jag måste bädda för det, och så började han ganska klumpigt bädda för det.

Jag har tänkt lite på boken sedan jag läste den och har bestämt mig för att nej, jag tänker inte läsa uppföljaren.

2013-06-16 @ 09:50:43
URL: http://lacrimamens.com/blog/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback












RSS 2.0