Alice i Zombielandet

 Titel: Alice i Zombielandet
Språk: Svenska
Författare: Gena Showalter
Förlag: Harlequin, tack!
Rec-ex: Ja
Betyg: 4 av 5
Serie: 
Berättelsen om underlandet #1

Handling:
Alice’s pappa är lite spritt språngade galen, han ser monster. Under Alice uppväxt har han lärt henne hur man slåss mot dessa varelser. Dessutom råder det strängt utegångsförbud för hela familjen när solen gått ner. En kväll gör de ett undantag och är ute efter mörkrets intrång. Självklart så är det då det händer, en bilolycka orsakad av pappans panik när han ser monster. Alice mister sin familj, får flytta in hos morföräldrarna och börja på en ny skola.  Som om inte det vore jobbigt nog börjar Alice också se hennes pappas monster, Zombies.

   I den nya skolan träffar Alice den otroliga Kat, hon är den där kompisen som alla vill ha. Alice träffar även Cole, killen med de lila ögonen. Hennes vänner varner Alice för honom, det hjälpler inte hon dras mot honom ändå.
    Livet börjar bli lättare att leva för Alice, sen upptäcker hon att Zombiesarna följer efter henne.
Boken innehåller vänskap, kärlek, spänning och en del action. Zombiesarna är inte de typiska zombisarna, inte såna som haltar fram och säger att de vill äta hjärna. De här zombiesarna vet vad de gör och vad de vill ha.

 

Tankar:
Under hela bokens gång väntade jag på att Alice skulle ramla ner i ett hål någonstans och komma till Zombielandet. Jag tänkte hela tiden på hur jag inte ville att det skulle hända, det skulle dra ner boken så mycket. Men jag läste och väntade. Hon ramlade aldrig ner i ett hål och kom aldrig till Zombielandet, hon var ju redan där! Ändå förstod jag inte det fören boken var slut.
     Jag trodde boken skulle vara helt okej, den visade sig vara så mycket mer än det. När jag hade läst ut boken så tänkte jag att det var max en 4 poängare. Nu har det gått tre dagar sen jag läste den och jag har tänkt konstant på den. Det är ju sånna böcker som är solklara fem poängare, såna som man går och tänker på efteråt. Men det som gör att boken fortfarande får 4 poäng är att vissa saker fick ingen riktig förklaring. Kanske kommer svaren i nästa bok, men det kändes som om svaren skulle komma i denna.
Läsvärd bok som får en att strunta i allt annat bara man får läsa, så ni som inte läst den.

LÄS DEN!


Kommentarer
Postat av: jana

Jag började läsa den här för ett tag sen, och väntade också hela tiden på att hon skulle trilla ner i zombiehålet, vilket jag ville att hon skulle göra. När jag efter ca 100 sidor insåg att hon aldrig skulle göra det slutade jag läsa. blev mycket besviken. hade väntat mig att den skulle vara en retelling av alicxe i underlandet.

2013-07-01 @ 19:45:16
URL: http://www.janasbokhylla.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback












RSS 2.0