Behöver böcker

Snart är det bara en vecka kvar tills jag börjar skolan igen! Känns skönt att slippa oroa sig för att hitta ett jobb och riktigt grymt att jag ska bli lärare. Jag kommer plugga Grundlärarprogrammet med inriktning mot arbete i föreskoleklass och grundskolans årskurs 1 - 3 i frya år!! Första kursen vi ska läsa är Svenska och till det behöver jag hur många böcker som helst, men dom är ju så dyr. Så om någon har någon av dessa böcker liggandes hemma och vill bli av med dom så hör gärna av er. 
 
Utforska, utmana, utveckla! : Läs- och skrivprocessen i undervisningen av Caroline Liberg, Åsa af Geijerstam & Jenny W. Folkeryd (2010) 
 
Tankens mosaik: om mötet mellan text och läsare av Keene & Zimmerman (1997/2011)
 
Robinson Crusoe, Mansmyter. James Bond, Don Juan, Tarzan och andra grabbar av Ronny Ambjörnsson (2001)
 
 
Barnlitteraturanalyser av Maria Andersson & Elina Drunker (2008)
 
The Culture of Reading and The Teaching of English av Kathleen McComrick (1994)
 
Differently Literate. Boys, Girls and the Schooling of Literacy av Elaine Millard (1997)
 
Stärk språket, stärk lärandet: Språk- och kundskapsutvecklande arbetssätt för och med andraspråkselever i klassrummet av Pauline Gibbons (2009)
 
Svenska som andraspråk - i forskning, undervisning och samhälle av Kenneth Hyltenstam & Inger Lindberg (2004)
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Lexie

Barnlitteraturanalyser ska jag också läsa till min kurs:)

sv: Ja, det är trist men det sköna är att hennes engelska böcker är lätta att läsa:)

2013-08-12 @ 22:18:33
URL: http://lexielaser.org
Postat av: Carro

Jag har precis gått klart ekonomprogrammet och ett tips är att vänta lite med att köpa böckerna då man oftast inte behöver alla, utan de står mest med som referenslitteratur. I alla fall var det så för oss. Jag har under tre års studier köpt en bok, resten har jag lånat av antingen bekanta eller på biblioteket.. Ett tips är att kanske be någon ställa sig på kö på boken som man känner så att man har en när ens egen lånetid går ut och så ställer man sig på kö igen direkt osv.

Lycka till med studierna!

Svar: Åååh, jasså? Då hoppas jag att det är så! :) Tack så mycket
Elina

2013-08-13 @ 11:00:21
URL: http://romeoandjuliet.blogg.se
Postat av: Venia

Oj, vad många böcker du behöver! Detta med studier ska vara kostsamt, det... Låter dock som du kommer att ha fyra roliga år framför dig. :D

SV: Ja, visst verkar Life of Pi bra?! :D Filmen har jag inte heller sett... men den ska nog bli sedd i sinom tid.

2013-08-14 @ 18:38:28
URL: http://venia.blogg.se/
Postat av: Nilmas Bokhylla

Håller med ovan - vänta lite innan du skaffar alla! Se gärna om de finns att låna antingen på stadsbibliotek eller högskolebibliotek. Under mina fyra år på högskolan köpte jag nog endast 4-5 böcker, sammanlagt ;)

2013-08-14 @ 19:29:23
URL: http://nilmasbokhylla.wordpress.com/
Postat av: Elin - Bokparadiset

Va kul, vart ska du plugga om man får fråga? :)

Svar: Såklart du får fråga! I gävle :)
Elina

2013-08-16 @ 13:54:54
URL: http://bokparadis.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback












RSS 2.0