Vem som helst utom Ivy Pocket

Vem som helst utom Ivy Pocket | Caleb Krisp | Ivy Pocket #1 | s.352 | Modernista
 
Ivy Pocket är en vandrande katastrof, som gång på gång väcker ilska och frustration hos de snobbiga aristokrater hon arbetar för.
 
Men bilden vår hjältinna har av sig själv är en helt annan. Ivy är övertygad om att hon är allmänt underbar, fullkomligt charmerande och extremt begåvad.
 
När Ivy hamnar i Paris, ensam och utfattig, har hon ingen aning om hur hon ska ta sig tillbaka till England. Då blandar sig ödet i och Ivy kallas till en döende hertiginnas sjuksäng. Hon får där i uppdrag att leverera ett magnifikt diamanthalsband (som möjligen har en förbannelse vilande över sig) till Matilda Butterfield på hennes tolvårsdag. Från det ögonblicket och framåt kastas Ivy Pocket in i ett häpnadsväckande äventyr fullt av skurkar, galenskap och missförstånd.
 
Vem som helst utom Ivy Pocket dök upp i brevlådan helt oväntat och prioriterades därför inte. Sen började massor av hyllande recensioner upp, alla verkar se fram emot att läsa mer om Ivy Pocket. Utom jag. Trots att det är en middle grade-bok så kändes de lättlästa 350 sidorna otroligt långa. Under hela bokens gång väntade jag på att förstå vad alla andra verkar gilla. För mig är Ivy Pocket är otroligt svårgillad karaktär och det är inte förrän i slutet när hon visar upp sina känslor som jag faktiskt känner någorlunda medkänsla. Jag kan förstå hur man kan tycka boken är rolig men den faller mig inte alls i smaken.  
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Jenny E.

Jag fick också denna bok och efter att ha sett flera hyllande recensioner var mina förväntningar höga. Men jag charmades inte alls av den här boken. Jag gillade den verkligen inte.

2016-05-31 @ 12:33:27
URL: http://jennyjag.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback












RSS 2.0