En gång för alla

En gång för alla | Sarah Dessen | - | s.379 | rabén&sjögren
 
Louna har varit med om alla typer av bröllop: bröllop på stranden, bröllop i historisk miljö, bröllop på tjusiga restauranger. Hon jobbar extra hos sin mamma som är bröllopsfixare men är övertygad om att hon själv aldrig kommer att gifta sig. Inte efter det som hände med hennes pojkvän. Louna tror inte på livslång kärlek, helt enkelt.

Så när den charmige Ambrose dyker upp håller hon honom på armlängds avstånd. Hon är inte intresserad av något förhållande, och absolut inte med honom. Men Ambrose är inte den som ger upp. Inte när han har hittat någon han verkligen vill ha. [Från förlaget]
 
Sarah Dessen hör till den obligatoriska sommarläsningen. Tyvärr översattes ingen bok till svenska sommaren 2017 vilket resulteradei at jag köpte den nyaste Dessen-boken på engelska, Once and for all. Jag blev inte så fast som jag brukar bli och blev därför inte jätteglad när jag såg bilken bok som gavs ut på svenska sommaren 2018. Once and for all blev En gång för alla.
 
Jag hade ju redan läst boken på engleska men ville gärna ha den svenska utgåvan i bokhyllan. Självklart läste jag boken när jag fick hem den men till en början utan entusiasm. Men efter att ha läst samma bok på engelska och svenska kan jag nu konstatera att Dessen gör sig bäst på svenska! Kanske beror detta på att svenska är språket jag kan bäst men jag tycker verkligen att stämningen var så mycket mysigare i En gång för alla. Karaktäerna blev mycket enklare att gilla och den var enkel att leva sig in i.
 
Gillar du Dessen är En gång för alla helt klart en bok för dig. Jag rekommenderar att läsa den i solstolen på stranden, det förtjänar den.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback












RSS 2.0