The Crown

 
The Crown | Kiera Cass | The selection #5 | s.352 | Harper Collins
 
 In The Heir, a new era dawned in the world of The Selection. Twenty years have passed since America Singer and Prince Maxon fell in love, and their daughter is the first princess to hold a Selection of her own. Eadlyn didn't think she would find a real partner among the Selection's thirty-five suitors, let alone true love. But sometimes the heart has a way of surprising you...and now Eadlyn must make a choice that feels more difficult - and more important - than she ever expected.

Jag var minst sagt riktigt besvken på The Heir, jag tycker fortfarande att det skulle varit en egen serie istället för att bygga på The selection. Trots min besvikelse så ville jag verkligen läsa The Corwn då jag verkligen ville veta hur allt skulle sluta. Eadalyn, som jag inte alls kunde med i förra boken, är inte alls lika odräglig och det var förvånansvärt enkelt att gilla henne. 
 
Jag gillade vändningen som The crown tog men det hände för snabbt. Det hade gärna kunnat få vara en till bok då denna händelse hade kunnat fått växa allt eftersom. Istället kändes det som om Cass fick bråttom att skriva klart boken och därför blev vändningen alldeles för krystad.

Boken får en trea i betyg, den var bättre än The Heir men det kändes som sagt som om förftaaren skrivit den med all hast och den gav inte alls den känsla jag önskade. Dessutom är jag fortarande arg för att man valde att fortsätta skriva på en serie som redan fått ett perfekt slut.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback












RSS 2.0