Kvinnan på tåget

Kvinnan på tåget | Paula Hawkins | - | s.400 | Massolit pocket
 
 
Alkoholiserade och arbetslösa Rachel tar tåget samma tid, varje dag. Varje dag betraktar Rachel det unga vackra paret i huset intill spåret. Jason och Jess kallar hon dem. I Rachels ögon är deras liv perfekt. Tills hon en dag ser ut genom tågfönstret och upptäcker något som skakar om henne totalt. Ett par dagar senare vaknar Rachel, bakfull med ångest och minnesluckor, och får snart veta att Jess har försvunnit spårlöst. Hon kan inte släppa tanken på att hon själv har information om försvinnandet och när polisutredningen inleds börjar Rachel göra egna efterforskningar.
 
(Handling från Massolit)
 
Redan i Mars fick jag ett jättesug att läsa en otroligt spännande och mörk deckare, då kom jag att tänka på Kvinnan på tåget. Jag har sett den hyllas lite här och där, och alla har pratat om en väldig twist. Detta gjorde mig otrolig sugen på att läsa boken, jag införskaffade den i början på Maj och började läsa den så fort jag kunde. Efter två kapitel var jag rädd för att den skulle vara lika tråkig hela boken igenom. Man fick läsa om Rachel som satt på tåget vid olika tidpunkter på dygnet. Boken blev spännande i långsam takt, det som fick mig att fortsätta läsa var den där twisten jag läst och sett så mycket fram emot.
 
Den så kallade twisten var inte mycket till twist i mina ögon. Visst, det var såklart en annan gärningsman än den huvudpersonen tänkt sig men ändå inte helt oväntat. Om jag inte hade haft så stora förväntningar på boken så hade den säkert fått högre betyg, men den nådde inte alls upp till mina förhoppningar. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback












RSS 2.0