All the bright places

All the bright places | Jennifer Niven | - | s.388 | Penguin Books 
 
Theodore Finch wants to take his life. Violet Markey is devastated by her sister's death. They meet on the ledge of the school bell tower, and so their story begins. It's only toghether they can be themselves... But, as Violet world grows, Finch's begins to shrink. How far will Violet go to save the boy she love has come to love?
 
All the bright places har blivit hyllad överallt, vilket den minst sagt förtjänar. Jag hade ingen aning om vad den skulle handla om, när jag läste första meningen blev jag överraskad då den inte alls handlade om något jag hade väntat mig. Det var länge sedan jag läste en bok som höll mig vaken alldeles för långt in på natten både på grund av att jag läste och på grund av att jag inte kunde sluta tänka på vad som skulle hända. 
 
Boken är helt fantastikt skriven, författaren lyckas verkligen gräva fram flertalet av mina känslor, jag skrattar, är arg och så himla ledsen! Finch, "freaket" som byter stil från ena dagen till den andra med självmordstankar har alltid svar på tal. Han får mig att le med hans kommentarer samtidigt som knuten i magen blir allt större. Violet, den snygga tjejen som bär hennes döda systers glasögon, fastnade jag inte alls för i början men efter några sidor är dessa känslor som bortblåsta. Violet och Finch relation är komplicerad och värre blir det när Violets föräldrar (har fortfarande inte klurat ut vad jag tycker om dem) förbjuder henne att träffa Finch. Författaren har verkligen lyckats att framhäva karaktärerna på etttrovärdigt sätt vilket leder till att man påverkas av deras känslor. 
 
Slutet. SLUTET. Alltså, slutet. Perfekt. Upptäckte precis att den har biopremiär i USA 2017!
 
All the bright places är den tredje boken i år som får fullpott! Om ni ska läsa en bok i år är det den här. LÄS DEN!
 
Betyg: 5 av 5

Kommentarer
Postat av: Hanna

Åh, Theodore Finch, vad han krossade mitt hjärta. Tyckte också boken var helt fantastisk! Tror egentligen inte att jag vill se den som film dock, men får väl hoppas att det funkar bättre än jag tror.

Svar: Jag hoppas verkligen att filmen gör boken rättvisa, men chansen för det är nog rätt liten och de måste hitta en skådespelare som passar i rollen som Theodore Finch perfekt!
Elina

2015-05-12 @ 18:18:33
URL: http://bokregn.blogg.se
Postat av: Alba - Boklyckan

Åh, nu vill jag verkligen läsa den här boken, för wow vilken bra recension! :D Det verkar vara en riktigt bra bok som kan komma att falla mig i smaken. Ännu en bok att lägga till i min TBR-lista... ;) <3

Svar: DU MÅSTE LÄSA BOKEN, NU!
Elina

2015-05-12 @ 22:22:03
URL: http://boklyckan.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback












RSS 2.0