Systrars öde

Systrars öde | Jessica Spotswood | Systrarna Cahill #3 | s.360 | raben&sjögren
 
Caty har mer problem än vad hon kan hantera samtidigt, Finn, Brödraskapet, Systrasakpet, profesian och den nya sjukdomen som härjar. Hon behöver hjälp men vet inte längre vem hon kan lita på utan att någon blir skadad. Oraklet har avslöjats men det innebär mer trubbel än vad Caty hade kunnat ana
 
Jag har längtat så otroligt mycket efter denna bok, samtidigt som jag inte ville läsa den då det är sista boken om systrarna Cahill. Det glädjer mig att serien fick ett värdigt slut där hela boken var en riktig bladvändare. Det här är den typ av bok där man försöker planera in sin lästid i förväg för att kunna fortsätta läsa den så fort som möjligt. 
 
Systrars öde börjar precis där den förra slutade, på exakt samma förtvivlande ställe! Man får tillbaka de frustrerande känslorna man hade i slutet av förra boken. Caty får inte en lung stund under bokens 300 sidor vilket gör att sidorna flyger förbi. Spänningen stiger under bokens gång och det lugnar sig inte förrän själva slutstriden är slut. 
 
Tidigare har mitt hatfokus legat på Brödraskapet, men nu sprider hatet sig så pass att jag inte vet vem jag ogillar mest. Vänner blir fiender och fiender blir vänner, det är drama och spännaning på hög nivå, precis som det ska vara. 
 
Systrars öde är den bästa boken i serien och det känns lite tomt nu när serien är slut.
 
Betyg: 5 av 5

Kommentarer
Postat av: Hannah

Den här serien vill jag verkligen läsa! Fick upp ögonen för den lite mer idag! Sett böckerna på många bloggar! & enligt dig verkar serien vara sådär super duper bra! ;D

Lite tråkigt att jag inte sett någon bok från serien, på årets bokrea. :( Fyller snart så hade varit kul om de fanns på rea, för då kan man ju få fler böcker! Du har inte sett de någonstans? På rea?

/kram Hannah! :D & kul att du hittat till min blogg!


Svar: Ja den här serien förtjänar helt klart uppmärksamheten den fått, dessutom matchar hela serien så himla fint ihop!
Nä, jag har tyvärr inte heller sett den någonstans på rea :( men håll utkik efter den på bokbyten hos olika bloggare, det finns även en facebookgrupp som heter Läs - byt! där det aktivt uppdateras med nya bokbytes böcker :)
Elina

2015-02-15 @ 21:14:49
URL: http://drawreadandtakeaphoto.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback












RSS 2.0