Hur du tränar din DRAKE

 
Hur du tränar din drake | Cressida Cowell | How to train your dragon #1 | s.221 | Natur&Kultur
 
Huvudpersonen Hicke råkar konstant ut för trubbel och inte allra minst på grund av sin drake. Det blir inte lättare av att hela byn har höga krav och förväntningar på honom då han är sonen till hövdningen. Hicke kan tyckas vara den smartaste bybon, men om man som Hicke är den ende som värdesätter läsning och att lära sig drakspråk ses man inte som smart och ambitiös, snarare tvärtom. Men snart sätts byn inför en fara som bara Hicke kan ta dem ur.
 
Mina förväntningar inför Hur du tränar din drake var lite smått höga då jag sett den första filmen och har för mig att jag gillade den mer än förväntat. Blev jag besviken på boken? Nja, men inte för att den var sämre än filmen, utan på grund av det var så kort! Det hände inget alls samtidigt som det hände mycket, men den kändes händelselös. Jag hade helt enkelt förväntat mig att hela första filmen skulle vara inklämd i första boken.
 
Hur du tränar din drake är otroligt lättläst och underhållande. Jag hade gärna sett att den var längre men med tanke på att serien snart består av 12 böcker är det okej att den var kort. Tyvärr så känner jag mig inte stormförtjust i serien, men jag vill ändå plocka upp nästa del.
 
Betyg: 3 av 5
 
 

Kommentarer
Postat av: Bokhuset

Barnen älskar den. Den är väldigt rolig för högläsning med alla namn och konstigheter de har för sig.

Svar: Ja det kan jag tänka mig! Jag får ha högläsning för mina småkusiner :)
Elina

2015-02-20 @ 20:25:27
URL: http://bokhuset.ax/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback












RSS 2.0