Four

 
Four | Veronica Roth | Divergent #0,1-0,4 | s.208 | Modernista
 
Vi har fått upptcäka Divergent-serien ur Tris ögon, men nu får vi en glimt av den geneom Tobias (a.k.a Four) synvinkel. De tre första kapitlen utspelar sig innan Divergent. Vi får en större inblick i Fours känslosamma liv och hans tankar kring både det och det andra. Ett par sidor utspelar sig samtidigt som Divergent och flera scener känns igen från boken, skillnaden är såklart synvinkeln. Hur var Four innan De tappra och vad hände under hans intergering? Det får vi svar på i Four.
 
Boken i sig tillförde inget speciellt till själva serien. Visst är det roligt att få läsa ur någon annans point of view också, speciellt nu när serien är avslutad. Detta är ett bra sett att återvända på. Vi får helt enkelt läsa känna vår favorit Four mer ingående och visst kan det bli spännande iband men vi vet ju redan hur det slutar.
 
Om du inte läst serien än, eller har någon bok kvar att läsa. Läs i så fall Four innan du fortsätter. Jag rekommenderar att Four ska läsas direkt efter Divergent. Jag har fortfarande inte hämtat mig från slutet av Allegiant och Four dämpade inte min förtvivlan, snarare tvärtom.
 
Four är helt enkelt en helt okej mellanbok och ett måste för Divergent-fansen.
 
Betyg: 4 av 5

Kommentarer
Postat av: Lena

Har nyss fått hem den och den skall bli oerhört kul att läsa.

Svar: Så roligt! Ja den var riktigt bra så du har läsning att se fram emot! :)
Elina

2014-09-22 @ 12:57:10
URL: http://lenasgodsaker.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback












RSS 2.0