Echo & Noah

 
Echo & Noah | Katie McGarry | - | s.384 | Harlequin
 
Ingen vet exakt vad som hände när Echo Emerson över en natt gick från att vara från skolans populäraste tjej, med drömpojkvännen, till att vara den som alla pratar bakom ryggen på. Inte ens Echo själv är helt på det klara med vad som hände.

Men när Noah Hutchins – killen med attityd, svart mc-jacka och fler avverkade tjejer än någon orkar räkna – oväntat kliver in i hennes liv, skakas Echos värld om på ett sätt hon aldrig kunnat föreställa sig. Trots att de borde ha noll gemensamt.
 
Hur galet det än är, vill de ha varandra. Och Echo måste fråga sig var gränsen egentligen går och hur mycket hon är villig att riskera för den ende killen i världen som kan lära henne att älska igen. (Från förlaget)
 
Jag hade inte hört talas om den här boken så mycket innan, men sedan började den hyllas överallt i bokbloggar. Men förväntningarna var ändå inte speciellt höga, jag förväntade mig en bra lässtund och det fick jag. Jag fastnade inte för boken direkt och det kan bero på att jag inte hade tid att läsa längre stunder. Men när jag väl hade den tiden så tog den snabbt slut, 
 
Till en början så störde jag mig otroligt mycket på Echo, hon var så lätt påverkad av allt (men hur skulle man själva agera i hennes situation?). Egentligen är det hennes "vän" som är värst men det är ändå störande att Echo låter sig påverkas så mycket av henne. Hur kan man vilja ha en sådan person i sin närhet som bara säger allt som är fel på en och dessutom vägrar umgås om man skaffar fel sorts pojkvän!?
 
Att Echo och Noah skulle bli kära i varandra är självklart redan från början, men vägen efter det är inte så enkel. Även om vi alla läst om detta förut så är inte Noah helt och hållet den steoreotypiska badboyen och Echos bakgrund får henne att stå ut bland alla "oskyldiga", rika och prydliga tonårstjejer (som faller för badboyen). Det är en kärlekshistoria om två trasiga personer som båda kämpar för att bli hela igen, men även här är motgångarna många.
 
Vill du ha en lite annorluna kärlekshistoria att dyka ner i borde du läsa Echo & Noah.
 
Betyg: 3,5 av 5
 

Kommentarer
Postat av: Maddes bokblogg

Älskade denna!

Svar: Den var mycket bättre än vad jag trodde! :)
Elina

2014-11-22 @ 15:24:41
URL: http://www.bokgodis.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback












RSS 2.0