Inte vem som helst

Inte vem som helst | Nina Lacour | - | 292 s. | raben&sjögren
 
Colbys sista år på high school är över. Under första veckan på sommarlovet ska han och bandet The Disenchantments åka på turne. Hans bästa kompis Bev är en av bandmedlemmarna och efter turnen ska de ut och tågluffa i Europa när alla andra börjar på Collage. Men allt blir inte som Colby planerat.
 
Inte vem som helst är en mysig bok som passar perfekt att läsa i sommarvärmen på stranden. Jag har nyligen läst Lacours Jag går dit du går som jag gillade. Inte vem som helst behandlar inte ett lika tungt ämnde som Jag går dit du går, visst finns det några svåra ämnen i denna också men inte på samma sätt. Boken är lättsam vilket gör den så passande för strandläsning.
 
Att huvudkaraktären Colby utvecklas under bokens gång är något jag gillar. Visst brukar karaktärer utvecklas under händelseförloppet, men just i denna bok så kändes det så starkt. De andra tjejerna man får följa är redan väldigt egna och starka från början till skillnad från Colby, men under resans gång så ändras detta.
 
Inte vem som helst är en helt okej bok som passar bra att läsa när man vill ha något lättsamt att läsa.
 
Betyg 3,5 av 5

Kommentarer
Postat av: Therése

Låter lovande. Hoppas på att bibblans beställda ex hinner komma innan jag går på semester - jag trodde jag köpt in men hade missat så la beställningen sent:( (skönt ibland att kunna köpa in böcker man vill läsa till jobbet och inte själv! :)

2014-06-17 @ 19:32:48
URL: http://kattugglan.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback












RSS 2.0