3 Minirecensioner

3 Minirecensioner då nästan alla redan läst dessa böcker. De som inte läst dem, läs! Recensionerna innehåller SPOILERS.
 
Titel: Förr eller senare så exploderar jag
Författare: John Green
Språk: Svenska
Serie: -
Betyg: 5 av 5
Tjugo sidor in i boken så grinar jag och undrar varför jag ens har gett mig på en cancerbok. Jag hatar cancerböcker, men de är ju så bra. Men varför ska de alltid sluta så sorgligt? När  Hazel och Augustus blev tillsammans så tänkte jag: Neeeej, han kommer ju bli så ledsen när hon dör! Så otroligt fel jag hade. Jag gillade inte den vändningen, jag var ju så säker på att jag redan visste hur den skulle sluta! Så de sista sidorna satt jag och stortjöt.
Världens sorgligaste bok, men så bra!
 
Titel: City of Bones
Författare: Cassandra Clare
Språk: Engelska
Serie: The Mortal Instruments #1
Betyg: 5 av 5
Boken var lite seg i början men ändå vart jag fast. Men jag störde mig så mycket på Simon, bort med han och mer Jace! Jag såg fram emot slutet då jag var stört säker på att Jace och Clary skulle bli tillsammans. Tvisten i slutet var som en örfil. SÅ. FÅR. DET INTE. VARA. Så inför nästa bok hoppades jag på att Clarys mamma skulle vakna och säga att Jace inte alls var hennes son.
 
Titel: City of Ashes
Författare: Cassandra Clare
Språk: Engelska
Serie: The Mortal Instruments #2
Betyg: 5 av 5
City of ashes hade en ännu segare början än City of Bones, men den var inte sämre för det. Favorit händelsen var såklart när de va hos feerna. Det var ju lite synd om Simon, men han måste väll förstå att Clary vill ha Jace och inte honom? Men inte behövde han gå och bli vampyr för det?! Snälla nån.. Men hellre att han är vampyr än att han dog och aldrig mer kommer tillbaka. (Tack och lov så gjorde han och Clary slut, kan han snälla bli tillsammans med Maia?)
 Jag gillar verkligen inte att så fort det ska komma ett stort avslöjande så händer något och avbryter det. Frågorna jag hoppas man får svar på i nästa bok: Vad sa Inquisitor'n till Jace?! Valentine pratade ju även om att han hade förstört hans och Jocelyns  första barn och han menade inte Jace. Vem menade han? Kommer Clarys mamma vakna upp (och säga att Jace inte är hennes barn)?
 
 
Nu ska jag fortsätta läsa Restips för utomjordingar, fick en e-bok av Booked. Den är väldigt rolig än så länge. Det är 8-14 åringar som tipsar utomjordingar om vad de behöver veta för att komma till jorden.
Det blir den andra boken jag läser på surfplattan, måste säga att jag gillar det vanliga bokformatet bättre.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback












RSS 2.0