Stendöd


Titel: Stendöd
Författare: Charlaine Harris
Originaltitel: Definitely Dead
Språk: Svenska
Serie: Southern Vampire Mysteries del 6 av 12
Betyg: 3,5 av 5

Handling (från Adlibris):
Sookie Stackhouse är tillbaka! Man skulle kunna tro att allas vår favoritservitris lärt sig att undvika faror vid det här laget, men så är inte fallet? Sookie har inte särskilt många släktingar och därför tycker hon naturligtvis att det är väldigt tråkigt att förlora en av dem. Till och med när det handlar om kusin Hadley - vampyr och mäktiga drottningen av Lo
 
uisianas speciella favorit. Hadley har efterlämnat allt hon äger till Sookie, men också berättat att gåvan medför stora risker. För det finns dem som inte vill att Sookie ska gräva alltför mycket i
 
Hadleys förflutna - eller i hennes ägodelar. Och de är beredda att göra vad som helst för att hindra henne ? Detta är den sjätte boken om Sookie Stackhouse.
 
Tankar (med spoilers):
Sookie och Quinn (som jag inte alls kommer ihåg från bok fem) dejtar, de går ut och blur anfallna av bitna varulvar. Här börjar man först fundera på vilka dessa varuvlar är, men blir frågan vem lejde dom och vem var de ute efter. Svaret är som alltid Sookie, familjen Pelt förstod såklart att hon hade nå mer med deras försvunna dotter Debbie att göra. Debbies syster verkar vara värre än Debbie och jag tror at vi kommer få se mer av henne, speciellt eftersom Sookie erkände att hon dödat henne. Jag förstår ändå inte hur Debbies familj kunde ta det så bra, det var ungefär såhär "Jaha, men vi förstår. Debie kunde bli vild, så vi väntade oss nästan att detta skulle hända." Sookie gjorde en deal med dem, men frågan är hur långe det kommer dröja innan de är efter henne igen.
 Quinn och Sookie är ett bra par, men jag vill att Sookie och Alcide ska vara tillsammans på ett seriöst sätt. I slutändan kommer väll Bill och Sookie lyckas bli tillsammans (det hoppas jag) men innan dess kan det hända massa oväntade konflikter och romanser. Jag hoppas som sagt att Alcide är en av dem. Eric har fått sin chans och det räckte mer än väl. Bill ligger inte så bra till hos Sookie just nu, eftersom hon fick reda på att han enbart dejtade henne på vaampyr drottningens order. Han säger att han älskade, älskar henne. Men hon bryr sig inte om honom, helt rätt! Men jag hoppas att de reder ut det efter ett tag, jag gillar inte när Bill kommer in på Merlottes med andra dejter än Sookie.
 
 

Kommentarer
Postat av: 23 minuter

Jag hejar på Alcide, jag gillar honom och tycker han passar bra med Sookie. Jag vet inte om jag vill att det ska bli Sookie och Bill igen i slutet... jag hoppas på Alcide men jag vet om att det antagligen inte kommer bli ett "så lever vi lyckliga hela livet ut" med Alcide. Det ska bli spännande att läsa sista boken och se hur allt kommer sluta :)

Svar: Jag är bara på bok nio än så länge men ser fram emot att läsa den sista när den kommer och jag kommit dit :)
Elina

2013-05-16 @ 09:29:38
URL: http://tjugotremin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback












RSS 2.0