Underbara Helvete

Titel: Underbara Helvete
Författare: Jamie McGuire
Språk: Svenska
Förlag: Kalla Kulor, tack så mycket för boken!
Sidor: 363
Serie:  Beautiful #1
Betyg: 5 av 5
 
Handling och tankar:

Abby flyr till Eastern Universty tillsammans med bästa kompisen America i hopp om att kunna lägga sitt förflutna bakom sig. Nu ska hon leva ett tryggt liv utan de faror hon lämnat bakom sig. Men så kommer Travis in i bilden, en rikgtig badboy som ligger med alla tjejer och försörjer sig genom att slåss. Travis upptäcker Abby, men Abby gör det väldigt klart att allt de kommer bli är vänner. Desto mer hon lär känna honom blir hon mindre och mindre säker på om vänner är det enda de kommer bli. Det underbara helvetet har bara börjat och hennes förflutna kommer ikapp.

 

Jag sträcktläste boken, den är omöjlig att lägga ifrån sig. Det händer något hela tid, är det inte det ena så är det de andra. Men jag blir inte klok på Abby! Kan hon inte bara bestämma sig, så svårt kan det endå inte vara.
Författaren beskriver känslorna hos karaktärerna väldigt bra, på så sätt får man fort medlidande för dom som förtjänar det för att sedan bli till ilska! Det är så frustrerande, ena sekunden tänker   Ja änsligten! För att i nästa känna Nej, nej, nej! IDIOT! En känsloframkallande bok helt enkelt. Tyvärr beskrivs inte karaktärernas utseende lika bra, det är mest ”en snygg kille” och ”en vacker tjej”.  Travis är den man har fått den bästa beskrvningen på och det är:  snygg kille med tatueringar, musklig och snaggad. Men egentligen så behövs inte någon bättre beskrivning, bilderna i huvet rullar på som de ska ändå även om personernas ansikten är blurriga.
Det var väldigt längesen jag läste en sån här spännande och oförutsägbar kärleksbok! Men under tiden jag läste så kollade jag upp boken på Goodreads och får se att boken är den första i en serie. Så jag kan inte sluta tänka på hur den ska sluta för att det ska kunna var en serie. Även nu när jag läst ut den så förstår jag inte hur serien ska kunna fortsätta.
En helt fantastisk bok som skulle kunna fått vara ännu längre, men tveksamt hur den ska kunna fortsätta vara lika bra i näst kommande bok även om jag VERKLIGEN ser till att läsa ännu med om Travis och Abby.
Läs den!


Kommentarer
Postat av: Carro

Med serie tror jag bara menas att det finns en bok med samma berättelse fast ur Travis synvinkel.

Jag har också läst den men kunde inte släppa tanken på att den här boken med dessa karaktärer inte borde marknadsföras som New Adult eller ungdomsbok eller liknande för det ger fel signaler till vad som är ett bra förhållande. En kille som slåss, beter sig svartsjukt, kontrollerar allt och har extrema humörsvängningar är en kille som en dag kommer att sluta slå knytnäven i väggen och istället slå i det här fallet Abby. Kollar man på den här listan: http://www.turningpointservices.org/Domestic%20Violence%20-%20Warning%20Signs.htm
så uppfyller Travis flertalet kriterier.

Den här boken får Christian Grey i Fifty shades of grey och Edward Cullen i Twilight att framstå som rena svärmorsdrömmarna.

Jag menar såklart inte att det är fel av dig att uppskatta den här boken. Jag menar bara att det är synd att elaka killar romantiseras..

Svar: Jag förstår precis vad du menar men jag gillar verkligen boken. Men så gilöar jag ju fifty shades och twilight också. Men jag håller med att Travis är värst av de tre!
Elina

2013-07-19 @ 17:37:14
URL: http://romeoandjuliet.blogg.se
Postat av: Lexie

Var gärna med i min tävling som du hittar här om du gillar deckare: http://www.lexielaser.org/2013/07/vinn-cuckoos-calling.html

2013-07-20 @ 02:44:07
URL: http://lexielaser.org
Postat av: Nilmas Bokhylla

Jag är lite nyfiken på denna men får se om jag läser den!

SV: Men tack för tipsen, ska kolla upp dem :)

2013-07-20 @ 11:49:04
URL: http://nilmasbokhylla.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback












RSS 2.0