Sommarregler

Titel: Sommarregler 
Författare: Shaun Tan
Förlag: Kabusa Böcker, tack för boken!
Språk: Svenska
Sidor: 52
Serie: -
 
Handling (från förlaget):
Sommarregler öppnar en fantastisk och drömlik värld där två pojkar utforskar de häpnadsväckande platser och varelser som finns runt omkring dem. Den berör hur svårt och komplicerat det kan vara att växa upp och om alla de faror som lurar på vägen.
 
Tankar:
En fantastik bilderbok, helt otroliga bilder! 
Fokuset ligger helt klart på bilderna, de gigantiska bilder som tar upp hela sidorna. Det finns nästan en mening på varannan sida, men mycket mer text än så behövs inte. Bilderna talar för sig själva. Boken handlar om de regler pojkarna lärt sig under sommaren. Bilderna visar konsekvenserna av vad som händer när man bryter mot reglerna. Man får fundera lite vad som menas, bilderna är till stor hjälp och det mesta av tiden går åt till att bara titta och ta på sidorna. Kvalitén på sidorna, hela boken, var något jag blev glad över. Pappret som boken är tryckt på hjälper också mycket till att få känslan som boken ger. 

Jag har aldrig läst något av Shaun Tan tidigare, men det tänker jag ändra på. Jag är helt tagen av bilderna. Helt otrolig!
 
Betyg: 4/5
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback












RSS 2.0