Nytt Februari - April

Sedan Februari har jag hunnit få hem en samling av recensionsexemplar från Modernista

Felfri
av Sara Sheppard, den andra delen i Pretty Little Liars-serien och utläst!

Ormens skugga
av Rick Riordan, den tredje och sista delen i Kanekrönikan, jag har inte varit superförtjust i de två föregående böckerna i serien och väntar just nu på att jag ska få lust att avsluta serien.

Vem som helst utom Ivy Pocket
av Caleb Krisp, ett recensionsutskick jag inte bett om, jag läste ut boken för några dagar sedan, recension kommer!

Glastronen av Sarah. J. Maas, första delen i Glastronenserien. SÅ. HIMLA. BRA.
 
 
I solstormens spår av James Dashner från Semic, en prequel till Maze runner-serien. Det verkar bli en hel prequelserie, jag hoppas verkligen jag gillar den här boken för jag är inte så glad vid tanken av serien.

Dödens port
av Rick Riordan från Bonnier Carlsen, den fjärde delen i Olympens hjältar. Jag påbörjat läsningen lite smått och hoppas på att jag ska få mer sug på att fortsätta. 

Nu har vi kommit till mina bokrea"fynd". Dessa var inte mycket till fynd då jag inte borde ha köpt dem över huvud taget. Klassiker och jag går inte ihop, åtminstone inte baserat på de jag läst. Dessa inhandlades enbart på grund av deras utseende. Först köpte jag Flugornas herre av William Golding och Dödssynden av Harper Lee, dessa kan jag tänka mig läsa, iallafall den sistanämnda.

Omslagen var så fina att jag sedan bestämde mig för att köpa de andra tre i samma format. Mrs. Dalloway av Virginia Wolf, Möss och människor av John Steinbeck och Främlingen av Albert Camus. Jag kan trösta mig med att de är fina och att jag har hört talas om alla av dem förutom en, Möss och människor
 
De här böckerna var egentligen de enda som borde ha blivit köpta under bokrean, för dem här ville jag verkligen ha. Vi är alla helt utom oss av Karen Joy Fowler, jag har läst så mycket fina recensioner om denna så jag ser verkligen fram emot att läsa den.

När hundarna kommer av Jessica Schiefauer vann Augustpriset och även den har fått många fina recensioner. Jag läste den nyligen och jag förstår verkligen varför den fått sitt pris. 
 
Nattfilm av Marisha Pessl är ännu ett bok"fynd" från bokrean. Jag ville inte gå därifrån tomhänt och det resulterade i den. Den är tjock och tung vilket resulterar i att jag gruvar mig för att påbörja läsningen av den. Jag har läst väldigt blandade recensioner om den och om jag ska läsa den måste den fängsla mig från första stund.

The uninvited av Cat Winters fick jag i födelsedagspresent. Jag har två andra böcker av samma författare i inbundetformat därför ville jag även ha denna i hardback. Dock var den här versionen mycket dyrare än de andra och dubbelt så dyr än paperbacken, därför passade jag på att önska mig den när jag fyllde år. Tyvärr så ser den ut som skit (det kanske är att ta i men ful är den) och är i helt fel format. 
 
Etiguette & espionage av Gail Carriger är ett bokbyte och jag är verkligen sugen på att läsa boken, MEN jag vill läsa ut Parasol Protectorate-serien först.
 

Kommentarer
Postat av: Lena

Oj, där var det flera stycken som jag skall läsa eller vill läsa.

2016-05-21 @ 18:28:16
URL: http://lenasgodsaker.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback












RSS 2.0