Årssammanfattning och bokmål 2016

Antal lästa böcker: 109 styckna vilket är 22 färre än förra året men jag är himla nöjd ändå! I år har jag jobbat och pluggat mer än förra året!
Antal avslutade serier: 8 vilket är en minskning med 6 serier, inte bra!
Antal påbörjade serier:
24 vilket är en ökning med 10 serier, inte alls bra med tanke på hur få jag avslutade!
Bästa stand-alone: All the bright places av Jennifer Niven, Jag ger dig solen av Jandy Nelson och Mörka platser av Gillian Flynn
Sämsta stand-alone: Slutet på Mr.Y!
Bästa avslutade serien: P.S. I still love you av Jenny Han
Bästa påbörjade serien: Röd drottning av Victoria Aveyard, Mistborn av Brandon Sanderson och Razorland av Ann Aguirre, Modernista verkar kunna det där med serier.
Antal lästa hyllvärmare: 32 av 54. De hyllvärmare jag inte kommer läsa har jag gjort mig av med!
Antal nya böcker:
116 vilket är 30 färre än förra året, hoppas att detta antal sänks yttligare nästa år! Av dessa 116 är 46 recensionsexemplar, 8 presenter/julklappar och 3 vinster, vilket innebär att jag betalat för 59 böcker. Summan för dem behåller jag för mig själv!
 
Bokmålen 2015: 
Samla inte på mig massa onödiga böcker
- Med tanke på att jag fick hem 30 färre böcker 2015 än 2014 måste jag säga att jag lyckades nå detta mål!
Läsa 100 böcker
- Check!
Läsa minst 2 Astrid Lindgren böcker
- Yesbox!
Läsa minst 15 engelska böcker - vilket är alla olästa engelska böcker i bokhyllan just nu
- Done! Läste hela 28 engelska böcker under 2015!
Skriva fler recensioner och skriva dem så fort boken blivit utläst
- Den här punkten har jag misslyckas med på alla sätt och vis!
Åka på bokmässan - Jag hoppas verkligen jag uppfyller detta mål!
- Tyvärr så blev det ingen besök på bokmässan i år heller. Boende och resa är ju så himla dyrt!

Böcker som ska läsas ur bokhyllan 2015:
I år blir det tegelstenarnas år, jag hoppas verkligen alla blir lästa!
Hemligheternas rike av Kristin Cashore - gör ett nytt försök i år
Brisingr av Christopher Paolini
Analalfabeten som kunde räkna av Jonas Jonasson
- Den här har jag påbörjat, men det går segt. Jag har kommit ca 30 sidor in i boken men känner ingen lust att fortsätta läsa den.
Amerikanska gudar av Neil Gaiman
- Den här gav jag upp, klappkass!
Kampen om järntronen av George R.R. Martin
- Jag har iallfall lyckas köpa på mig alla böcker av serien i år!
Sagan om ringen av Jrr Tolkien
- Haha, jag skrattar mig själv i ansiktet. Hur många böcker från den här listan har jag läst? 0! 
 
Kommentar om 2015:
Under 2015 hände mycket nya saker och jag önskar att en flytt hade varit en av dem men så är inte fallet. Under 2015 har jag iallafall tagit körkort, skaffat bil, skaffat katt, skaffat en till katt. Nu hoppas jag att 2016 innebär flytt till större lägenhet!
 
Bokmålen 2016:
Läsa 100 böcker
Läsa 15 engelska böcker
Införskaffa färre än 100 böcker
Byta profilbild och design på bloggen
Läsa minst 2 böcker av Astrid Lindgren
 
Böcker som ska läsas ur bokhyllan 2016:
Odinsbarn & Röta av Siri Pettersen
The indigo spell av Richelle Mead
I stort sett menlös av Douglas Adams
Harry Potter och de vises sten (illustrerade utgåvan)
Alla böcker jag köpte under Black friday och de jag fick i julklapp:
Everything, Everything av Nicola Yoon
The Archived - Victoria Schwab
The strange and beautiful sorrows of Ava Lavender
Den sovande och sländan av Neil Gaiman
Jag och Earl och den döende tjejen av Jesse Andrews
Fire with Fire av Jenny Han
 

Kommentarer
Postat av: Elin - bokparadiset

Usch jag vill inte ens veta hur många böcker jag köpt i år, haha! Och inte heller veta vad det kostat mig :'D

Tycker ändå du lyckats väldigt bra med alla dina mål! Hallå vi borde kanske köra en läs-along med resten av Eragon serien? Så blir dem lästa kanske? :)

Svar: Haha, jag räknade nyss ut hur mycket jag lagt på böcker och det var ingen trevlig överraskning!
En läs-along vore hur bra som helst! :)
Elina

2016-01-01 @ 18:00:51
URL: http://bokparadis.blogg.se
Postat av: Tina

Lånade din lista, och jag ångrar att jag räknade hur många böcker jag har skaffat, haha! Ångest :P

Svar: Kul att du ville låna den, jag gjorde den förra året för jag tyckte inte att någon annan tog upp "rätt" punkter! :)Haha, jag fick extra ångest när jag insåg hur mycket pengar jag lagt på böcker!
Elina

2016-01-01 @ 20:38:58
URL: http://tinaelisabeth.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback












RSS 2.0