Månadssammanfattning Januari 2016

 
Lästa:
Harry Potter och De vises sten - J.K. Rowling
Everything, Everything - Nicola Yoon
The Duff - Kody Keplinger
Jag och Earl och tjejen som dör - Jesse Andrews
Ten thousand pieces of you - Claudia Gray
Athenas tecken - Rick Riordan
Kopparhandsken - Holly Black & Cassandra Clare
Mörk ängel - Laini Taylor 
Blod och Stjärnstofft - Laini Taylor
Gudar och Monster - Laini Taylor
Änglafall - Susan Ee
Askfödd - Sabaa Tahir
Löss - Bengt Erik Engholm
Hemma - Carson Ellis
Den sovande och sländan - Neil Gaiman
 
Antal lästa: 15
Hyllvärmare: 10
Svenska:
 12
Engelska: 3
Omläsningar: 3 (Harry Potter och De vises sten, Mörk ängel, Blod och stjärnstofft)
Påbörjade serier:
2 (Askfödd, Penryn och tidernas slut)
Avslutade serier:  1 (Önskemånglarens dotter)
Nya böcker:
 3 (3 recex)
 
Bästa bok: The Duff, helt klart!
Sämsta bok: Kopparhandsken
Största överraskning: The Duff och Everything, Everything
Största besvikelse: Jag och Earl och tjejen som dör
 
Kommentar: Stor del av Januari var pluggfri vilket verkligen märktes på läsningen, jag har läst många riktigt bra böcker men The Duff var verkligen något extra (en recension på både bok och film kommer). Jag har dessutom köpstopp fram till okrean och sedan ett tag efter det också, det är det bästa för min ekonomi och vår trånga lägenhet.
 
Just nu läser jag: Brisingr som jag läser tillsammans med Elin, vi läser 100 sidor i veckan. Det ska bli skönt att fortsätta på serien och en bok närmare att avsluta den. Jag har även påbörjat The strange and beautiful sorrows of Ava Lavender men jag har så sjukt svårt att komma in i den och språket gör det inte lättare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback












RSS 2.0