Nytt - en hel drös

Det har ramlat in en hel drös med böcker den senaste veckan, både recensionsexemplar (det ges ut hur mycket bra böcker som helst under maj!!) och köpta böcker. Det värsta är att jag inte kommer ha tid att läsa så värst mycket förrän sista kursen denna termin är avklarad och körkortet taget. Det här är dessutom bara en del av nya böcker jag har fått hem. Just nu har jag fyra nya böcker liggandes på köksbordet och en på väg! I slutet av maj åker jag ner till Stockholm och där har jag 15% på ett bokköp på SF-Bokhandeln = fler nya böcker.
 
Mörkrets demoner - Ondskan vaknar av Kami Garcia är ett recex från Semic som jag inte bett om men det är alltid roligt att få överraskningar. Just nu känner jag mig inte alls sugen att läsa denna på grund av det hemska omslaget.
 
Dockskelettet av Holly Black är ett recex från rabén&sjögren. Jag har tidigare läst Spiderwick, Bortom Spiderwick och Järnprovet av samma författare, därför vill jag även läsa Dockskelettet. Det enda jag vet, eller har för mig, är att boken handlar om en docka som kommer till liv. Annabelle?
 
Två recex efterlängtade recex från Modernista! Mistborn - Sista riket av Brandon Sanderson har hyllats och åter hyllats, självklart vill även jag läsa den men tjockleken skrämmer mig. Det är en riktig bjässe!
 
Enklav av Ann Aguirre ska tydligen vara en dystopi, en genre som jag verkligen gillar!
 
Den ökända historien om Frankie Landau-Banks av E.Lockhart från Lavender Lit. Först och främst: titta på omslaget! Det är så himla mysigt! Jag har tidigare läst Kanske är det allt du behöver veta av samma författare och jag hoppas denna är minst lika chockerande!
 
Fem stjärnor för Färglösa av Sölve Dahlgren är ett Röda korset-fynd. Jag velade länge om jag skulle köpa den eller inte, Timmy kom med det avgörande argumentet "Den kostar ju bara två kronor". Då var det lika bra att lyda och köpa den. När den kommer bli läst återstår att se.
 
Svärdets makt av George R.R. Martin köpte jag på en mysig bokhandel i Rättvik. Nu har jag alla fem Game of Thrones böcker men har inte läst en enda av dem.
 
Bokus hade rea och jag hittade två böcker, eller egentligen en och den andra fick följa med så jag inte behövde betala frakten. Bröderna Gryms sagor av Erik Bergstrom var boken som fick följa med istället för att betala frakt.
 
Född fenomenal av Josephine Bornebusch var boken som jag verkligen ville ha, den har fått blandade recensioner. Jag vill mest läsa den på grund av att det är just Bornebusch som skrivit den.
 
Book depository hade 10%, jag hade tänkt vara duktig och inte beställa några böcker MEN det gjorde jag ändå. Burn for burn av Jenny Han och Siobhan Vivian har jag länge funderat på att köpa hem, efter att ha läst ännu en bok jag gillade av Jenny han så köpte jag den äntligen!
 
Horrorstör av Grody Hendrix har fått mixade recesioner men jag bryr mig inte för ser ni hur cool den är?! 

Kommentarer
Postat av: Sara Elvira

Ingen dålig bokhög! ^^

2015-05-20 @ 10:57:18
URL: http://magiskarunor.blogspot.se
Postat av: Maddes bokblogg

Nu ar du att göra ett tag framöver :)

Svar: Haha, ja verkligen! Tur att det snart är "sommarlov"!
Elina

2015-05-20 @ 13:37:15
URL: http://www.bokgodis.blogspot.se
Postat av: Vargnatts bokhylla

Hoppas du gillar Född fenomenal och Horrorstör! :)

Svar: Åh, det hoppas jag också! :) Väntar nog med Horrorstör tills hösten!
Elina

2015-05-20 @ 17:32:15
URL: http://www.vargnattsbokhylla.blogspot.se
Postat av: Elin - Bokparadiset

Åh jag vill också ha nya böcker!!! Men Mauritz har satt mig på köpstopp :'( Massa bra böcker verkar det som iaf :D

Svar: Haha, hans köpstopp verkar inte stoppa dig iallafall! ;)
Elina

2015-05-21 @ 18:23:55
URL: http://bokparadis.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback












RSS 2.0