Månadssammanfattning April 2015

 
Lästa:
To all the boys I've loved before av Jenny Han
Bortom Spiderwick: Drakkungen av Holly Black & Toni DiTerlizzi
Bortom Spiderwick: Ett jätteproblem av Holly Black & Toni DiTerlizzi
Bortom Spiderwick: Najadens sång avHolly Black & Toni DiTerlizzi
Spiderwick: Mulgaraths vrede av Holly Black & Toni DiTerlizzi
Spiderwick: Järnträdet av Holly Black & Toni DiTerlizzi
Spiderwick: Lucindas hemlighet av Holly Black & Toni DiTerlizzi
Spiderwick: Stenens öga av Holly Black & Toni DiTerlizzi
The cure for dreaming av Cat Winters
Anna och den franska kyssen av Stephanie Perkins
Livets outgrundliga mysterium av Benjamin Alire Saenz
I Ljusets makt av Leigh Bardugo
Den försvunne hjälten av Rick Riordan
Den lille prinsen av Antoine de Saint-Exupery
Vårlik av Mons Kallentoft (ej med på bild)
 
Antal lästa:  15st
Hyllvärmare: 2st
Svenska:
 13st
Engelska:  2st
Omläsningar: -
Påbörjade serier:
5st To all the boys I've loved before, Bortom Spiderwick, Olympens hjältar, Grisha triologin, Anna and the french kiss. Herregud, hur kan jag ha påbörjat 5 serier?!
Avslutade serier:
 2st, Spiderwick och Bortom Spiderwick! 
Nya böcker:
 14st, 7 recex, 1 bokvänsbok, 6 köpta böcker
 
Bästa bok: To all the boys I've loved before av Jenny Han, jag gav den inte 5 av 5 i betyg men nu i efterhand så förstår jag inte varför.
Sämsta bok: Den lille prinsen av Antoine de Saint-Exupery, den var inte dålig men de andra böckerna var bättre.
Största överraskning: Den försvunne hjälten av Rick Riordan, blev så glad över att blandandra Annabeth var med i boken! The Cure for dreaming av Cat Winters var också helt annorlunda än vad jag tänkt mig.
Största besvikelse: Bortom Spiderwick: Drakkungen av Holly Black & Toni DiTerlizzi, jag vet inte om boken var dålig eller om det var jag som blev less på själva serien (läste för mycket av samma serie under en kort stund).
 
Kommentar: Jag trodde inte alls att jag skulle komma upp i 14 lästa böcker denna månad, men det beror på min maraton läsning av Spiderwick och Bortom Spiderwick. I april har jag lyckats trycka in 14 körlektioner, 4 teorilektioner, 1 tenta och 3 inlämingsuppgifter och 14 valfritt lästa böcker. Det värsta är att maj kommer bli ännu intensivare, jag tröstar mig med att det snart är sommar! 
 
Just nu läser jag: Odinsbarn av Siri Pettersen som jag hoppas ska bli läst under maj. Klara, färdiga, dö av Lars Forsberg som hittills inte alls är lika rolig som sin föregångare. Lillebror och Karlsson på taket av Astrid Lindgren, jag känner mer och mer att jag vill äga alla filmatiseringar av Astrid Lindgren (och böckerna ur samlingsbiblioteket såklart!). 

Kommentarer
Postat av: Elin - Bokparadiset

Haha du avslutade ju ändå två serier också, bra ju! Låter som om du snart har körkortet kirrat :D

2015-05-07 @ 13:52:42
URL: http://bokparadis.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback












RSS 2.0