Planerad sommarläsning

Juni har kommit och är snart förbi vilket innebär att jag snart sitter vid skolbänken igen, men innan dess hoppas jag på att både Juli och Augusti bjuder på härligt sommarväder. Jag har planerat vad jag ska läsa i sommar, tyärr hinner nog inte alla bli lästa (med alla menar jag Brisngr). Hoppas på att de flesta blir lästa innan Augusti är slut!
 
Dustlands: Blodröd väg - Moira Young, pga behöver lite spänning under sommaren.
Dockskelettet - Holly Black, pga recex gör mig stressad
Ett folk utan land - Melina Marchetta, pga se ovan + är riktigt sugen på att läsa den!
Mörka platser - Gillian Flynn, pga deckare och sommar hör ihop!
Mistborn: Sista riket - Brandon Sanderson (redan utläst)
Brisingr - Christopher Paolini, pga jag har lovat mig själv att läsa ut serien i år och nu under sommaren borde det vara då jag har mest tid att läsa.
 
I stort sett menlös - Douglas Adams, pga för några år sedan började jag läsa Liftarens guide till galaxen och har sedan dess läst en bok i serien varje sommar.
Den bedrövliga byn - Lemony Snicket (redan utläst)
Land of stories: The Enchatress returns - Chris Colfer, pga jag borde redan ha läst den!
Fyra dagar, fyra nätter - Morgan Matson, pga den ser somrig ut.
Since you've been gone - Morgan Matson, pga den här ser ännu somrigare ut.
Född fenomenal - Josephine Bornebusch (redan utläst)
P.S. I still love you - Jenny Han, pga gillade första boken mycket och vill läsa den här nu!
The Golden Lily - Richelle Mead, pga läste första delen förra sommaren och känns som om det är dags att läsa andra delen nu.
Just listen - Sarah Dessen, pga det är Dessen. Men jag är osäker om jag ska läsa den här eller vänta på översättningen.
 
Någon bok ni kan rekommendera lite extra som jag bör prioritera?

Kommentarer
Postat av: Bokprinsessorna

Född fenomenal läser jag nu och den är ju...låt oss säga underhållande för att inte spoilra något :p

Jag gillar blodröd väg och den serien dessutom lättläst så den går snabbt :p

Svar: Den var riktigt underhållande!
Skönt att veta, hoppas på att den är lika bra som den är lättläst :)
Elina

2015-06-24 @ 22:36:23
URL: http://bokprinsessorna.wordpress.com
Postat av: Elin - Bokparadiset

Härlig hög! Men det gör inget om du inte hinner läsa Besingar, vi kan läsa den ihop i höst isf, jag ska bara läsa bok nr två först :)

Svar: Åh, ja! Så gör vi! LÄS TVÅAN I SOMMAR!
Elina

2015-06-25 @ 12:27:19
URL: http://bokparadis.blogg.se
Postat av: Lena

Vilken härlig bokhög.

2015-07-03 @ 17:17:42
URL: http://lenasgodsaker.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback












RSS 2.0