Nytt innan bokrean

Under februari hade jag inte tänkt skaffa hem nå böcker innan bokrean. Men den planen sprack då jag fått oväntade recensionsexemplar, en tävlingsvinst och en rabattkod på cdon.
 
Katzi & Katzi och Swing och Den dag jag blir fri är två recensionsexemplar från Natur&Kultur. Jag hade inte bett om någon av dessa böcker men det är alltid kul när ett oväntat paket dyker upp. Katzi böckerna har jag såklart hört talas om men aldrig läst, men det ska bli ändring på det snart! Tack till Natur&Kultur!
 
Odinsbarn av Siri Pettersen är en tävlingsvinst som jag vann på B.Wahlströms facebooksida! Jag är oerhört sugen på att läsa den, bara genom att titta på framsidan så förstår man ju att den är fantastisk. Men tjockleken skrämmer mig något, det är en riktig tegelsten.
 
Under Januari köpte jag ny dator (= inga fler utbrott på tangentbordet pga att datorn är för seg) och fick en rabattkod på 50kr om man handlade över 200. Jag tänkte inte använda koden då frakten är på 30 kronor och därmed är bara rabbaten på 20 kr. Meeeen sen upptäckte jag att cdon hade gratis fraktpå böcker så då var jag tvungen att beställa lite.
 
City of Heavenly Fire av Cassandra Clare är den avslutande delen i Mortal instruments serien. Jag är inte så peppad på att läsa den. Men eftersom den verkar vävas ihop med The infernal devices så känns det lite bättre då jag gillade den serien oerhört mycket mer än TMI.
The land of stories - The enchantress returns och The land of stories - A grimm warning av Chris Colfer är så himla fina att jag kan använda dem som prydnad. Läste nyligen ut första boken i serien och kände ett jättebehov av fortsättningen, så jag slog på stort och köpte båda samtidigt då det är lite småkrångligt att hitta dem i rätt format. 
 

Kommentarer
Postat av: Elin - Bokparadiset

Önskar att mina land of stories också var i samma format!!! Ser fram emot dina recensioner på dem och hoppas du älskar dem lika mycket som jag! :)

Svar: Det är en sån tillfredsställande känsla att ha en hel serie i samma format! Ja, jag hade ju tänkt göra en recension på första också meeen det har inte blivit av och nu känns det onödigt. Jag måste bli bättre på att skriva recensioner på direkten!
Elina

2015-02-21 @ 10:23:04
URL: http://bokparadis.blogg.se
Postat av: Malin

Vilka vackra böcker Colfer har! Som du säger, de fungerar till och med bara som prydnad!

2015-02-21 @ 10:48:00
URL: http://jagochminabocker.blogspot.se/
Postat av: Vargnatts bokhylla

Odinsbra är jättebra :) Skrev inlägg om den idag på bloggen :)

2015-02-21 @ 14:44:51
URL: http://www.vargnattsbokhylla.blogspot.se
Postat av: Bokprinsessorna

A Land of Stories är ju för vacker den serien, har inte läst den ännu men planerar att göra det under året som går. Men kolla framsidorna :D

Svar: Ja jag håller med dig! Och de matchande ryggarna! 😆
Elina

2015-02-28 @ 19:34:30
URL: http://bokprinsessorna.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback












RSS 2.0