Månadssammanfattning Januari 2015

Lästa:
De odödligas hunger av Julie Kagawa
Half bad - ondskans son av Sally Green
Katherine-teorin av John Green 
Järnprovet av Holly Black & Cassandra Clare
Systrars öde av Jessica Spotswood
Hjärta av damm av Ingelin Angerborn
Land of stories: The wishing spell av Chris Colfer
The shadow of blackbirds av Cat Winters
Midvinterblod av Mons Kallentoft
Harry Potter och hemligheternas kammare av J.K. Rowling
Grimmen av Åsa Larsson, Ingela Korsell & Henrik Jonsson
Den man älskar av Mari Jungstedt
Julklappstjuven av Anna Jansson
Endgame - Kallelsen av James Frey
Det hemliga hisschaktet av Lemony Snicket (ej med på bild)
 
Antal lästa:  15st
Hyllvärmare: 9 st
Svenska:
 13 st
Engelska:  2st
Omläsningar: 1st, Harry Potter och hemligheternas kammare!
Påbörjade serier:
 5st, Half bad, Magisteriet, Malin Fors,Land of stories, Endgame
Avslutade serier:
 1st, Systrarna Cahill,
Nya böcker:
 6st, 2 köpta och 4 rec-ex
 
Bästa bok: Harry Potter och hemligheternas kammare, Land of Stories: The whisingspell och kanske  The shadow of blackbirds
Sämsta bok: Julklappstjuven och Hjärta av damm
Största överraskning: The shadow of blackbirds, den verkade så otroligt tråkig i början men den blev (mycket) bättre!
Största besvikelse: Den man älskar, jag ser alltid fram emot att läsa Jungstedts böcker. Tyvärr var det här en av de sämre
 
Kommentar: Bra början på året! Det märks att det inte vart så mycket skolarbeten då mycket blivit läst. Jag har inte skaffat hem så många böcker vilket är himla bra, dessutom är redan 4 av dem redan lästa. Men jag tror (och hoppas) att i och med bokrean i slutet på februari så kommer desto fler böcker bli inköpta. Hemmakväll hade 50% på alla filmer och tv-serier så en hel del pengar försvann där = mindre pengar att spendera på bokrean.
 
Just nu läser jag: Amerikanska gudar av Neil Gaiman. Det är en riktig tegelsten som jag inte siktar på att bli klar med i Februari. Nu i Februari deltar jag även i en utmaning där man ska läsa så många hyllvärmare man kan vilket ska bli riktigt kul (och behövligt inför bokrean)!

Kommentarer
Postat av: Elin - Bokparadiset

Kul att land of stories blev en favorit! :) Och vad många böcker du hann läsa, vi hade lika bra månad båda två måste jag säga :)

Svar: Jaaa, nu är resten av serien beställd :D Ja då har vi båda två haft en riktigt bra läsmånad :)
Elina

2015-02-02 @ 21:37:52
URL: http://bokparadis.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback












RSS 2.0