Nytt - en hel hög!

Under veckan har jag fått hem en hel del böcker, jag som försöker sänka antalet olästa böcker. Jag kan åtminstonde trösta mig med att jag inte har fler än 100 olästa böcker hemma!
 
Den försvunne hjälten och Den fängslade guden av Rick Riordan är två recex från Bonnier Carlsen. Hittills har jag gillat allt jag läst av Rick Riordan så detta borde inte vara ett undantag då det är en spinoff-serie på Percy Jackson! 
 
All the bright places av Jennifer Niven är från månadens bokbyte med Elin och temat var vår. Tack så mycket för boken, jag ska försöka läsa den innan nästa bokbyte! 
Klara, färdiga, dö! av Lars Forsberg är ett recex från Forum. Jag gillade den första boken i serien Rör inte mitt mord och ser fram emot att läsa om polisen T-Rex igen.
 
Lillebror och Karlsson på taket och Karlsson flyger igen av Astrid Lindgren. Dessa fyndade jag på blocket för 20 kronor styck! Jag samlar på böckerna från Astrid Lindgrens samlingsbibliotek, alltså böckerna med röda ryggar och när jag hittade några av dem så billigt så var jag verkligen tvungen att slå till.
 
Mästerdetektiven Blomkvist och Nils Karlsson-Pyssling av Astrid Lindgren. Jag är så himla glad att jag hittade dem så billigt! 20 kronor styck!! Nu har jag Ronja Rövardotter, Bröderna Lejonhjärta, Mio min Mio, Emil i Lönneberga och de här fyra böckerna i samma format, den lyckan alltså!
 
Tuppens minut och Tomtemaskinen av Sven Nordqvist fick och följa med i samma beställning som Astrid Lindgren böckerna, även dem för 20 kronor styck!
 

Kommentarer
Postat av: Alba - Boklyckan

Vad många fina böcker du har fått hem! Riordans böcker är väldigt bra! Eller ja, jag har bara läst en än så länge så jag kanske inte kan uttala mig om det ;)
All the Bright Places har jag hört om lite här och var. Den verkar bra, så jag börjar bli sugen på att läsa den :)

Svar: Håller med om att Riordans första bok är bra, har bara läst den än men ska snart läsa den andra!All the bright places verkar vara mycket omtyckt hos de flesta så ska nog läsa den nu i Maj! :)
Elina

2015-04-20 @ 07:23:01
URL: http://boklyckan.blogspot.se
Postat av: Elin - Bokparadiset

Så mycket ångest du ger mig ;) hahah! Jag har både mer än 100 olästa böcker plus att jag inte ens hunnit läsa första bokbytesboken :$ haha!

Svar: Haha! Den dagen jag har fler olästa böcker än vad du har så kommer jag ha köpförbud! ;)
Elina

2015-04-20 @ 11:59:04
URL: http://bokparadis.blogg.se
Postat av: Mimmi

Klara, färdiga, dö! är riktigt bra! Jag skrattade hysteriskt när jag löste den :)

Svar: Roligt att höra, jag har precis börjat läsa den :)
Elina

2015-04-24 @ 21:00:13
URL: http://mittlivsommimz.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback












RSS 2.0