Månadssammanfattning Mars 2015

Lästa:
När Findus var liten och försvann av Sven Nordqvist
Höstoffer av Mons Kallentoft
Findus flyttar ut av Sven Nordqvist
Fangirl av Rainbow Rowell
Morris Lessmore och de fantastiska flygande böckerna av William Joyce
Den unga eliten av Marie Lu
Snor av Bengt-Erik Engholm & Jojo Falk
Den röda pyramiden av Rick Riordan
Småkrypsboll av Tove Pierrou & Joanna Hellgren 
Insurgent av Veronica Roth
Snövit av Dröderna Grimm
 
Antal lästa:  11st
Hyllvärmare: 1st
Svenska:
 11st
Engelska:  -
Omläsningar: 1st, Insurgent
Påbörjade serier:
 2st, Den unga eliten och Kanekrönikorna
Avslutade serier: - 
 
Nya böcker:
 11st, 3 recex, 1 bokvänsbok, 4 presenter, 3 bokreaböcker
 
Bästa bok: Findus flyttar ut av Sven Nordqvist, Petsson och Findus slår ju aldrig fel, men den här boken var något extra! Fangirl av Rainbow Rowell hade också platsat här om det inte vore för det mesiga slutet.
Sämsta bok: Småkrypsboll av Tove Pierrou & Joanna Hellgren, inte alls min typ av bok, gillade inte tecknarstilen.
Största överraskning: Den röda pyramiden av Rick Riordan, till en början verkade den lite väl lätt i språket men den blev så spännande att jag helt glömde bort att reflektera över det mer. 
Största besvikelse: Den unga eliten av Marie Lu, jag trodde verkligen att det skulle vara bättre.
 
Kommentar: Jag hade en riktig svacka den här månaden därav 6 bilderböcker, svackan började släppa i slutet på månaden och jag hoppas att det var den första och sista lässvackan för i år. Något jag måste bli bättre på under nästa månad är att lästa mina hyllvärmare!
 
Just nu läser jag: Amerikanska gudar av Neil Gaiman, jag läste nog ca 20 sidor i den under mars, är nu på sida 200. Hoppas på att den blir utläst i April. Odinsbarn av Siri Pettersen har jag påbörjat och den verkar bra så den borde bli utläst i April även fast den är en riktig tegelsten. Den lille prinsen av Antoine de Saint-Exupery är också påbörjad, hittils är det ingen toppenbok och därför kommer den inte prioriteras under april. Den sista boken som jag påbörjat är Vårlik av Mons Kallentoft som deffenetivt kommer bli utläst under denna månad.

Kommentarer
Postat av: Elin - Bokparadiset

Tråkigt att den unga eliten var en besvikelse jag älskade den!

2015-04-06 @ 09:04:34
URL: http://bokparadis.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback












RSS 2.0