Nytt, när ska jag ha tid att läsa allt!?

Hela november har inte ens gått och ändå har jag samlat på mig alldeles för mycket böcker, så kände att det var dags för ett "nytt" inlägg.
 
Dessa tre böker fick jag faktiskt i slutet på oktober. Shadowhunter and Downworlders och Let it snow är från ett bokbyte med Malin. Jag tänkte vänta med att läsa Let it snow till i December då jag hoppas att den ger lite mysig vinterkänsla. Den stumma flickan är ett recensionsexemplar från Norstedts som jag redan läst. 
 
Jag var som sagt i stockholm och fick bara med mig en bok hem och det hade inte kunnat vara ett bättre bokköp. The retribution of mara dyer, har redan läst och den var såååå bra!
 
Två second handfynd! Jag har väntat i evigheter på att Jungstedts nya bok Den man älskar ska komma till Erikshjälpen så jag skulle kunna köpa den för ett rimligt pris. I fredags var jag in på Myrorna (som inte brukar ha så mycket roligt) och hittade den! 20 riksdaler kostade den och det var minst sagt ett rimligt pris.
Jag hittade även Backmans Saker min son behöver veta om världen, jag äger den redan och har läst den. Men den är i pocket och jag såg den här i "rätt" format för bara 20 kronor så ansåg jag att jag hade råd med det.
 
Två recensionsexemplar från modernista! Min lillasyster gillar Nikkis dagbok och jag tänkte ge henne boken nu när jag läst klart den. En julsaga av Charles Dickens dök upp helt oväntat, det ska bli riktigt roligt att läsa den. Men tyvärrr så hinner jag nog itne läsa den till recensionsdatumet.
 
Tre recensionsexemplar från Natur och kultur. Den utvalde har nyligen kommit ut som film och efter att ajg sett trailern och insåg att det verkligen verkar vara en film för mig så ville jag läsa boken först! 
Måntornet av Per Gustavsson är en riktigt fin bilderbok som jag redan läst!
Hur du tränar din drake känns som ett måste att läsa och jag ser verkligen fram emot att läsa den!
 
Efter att jag kommit hem från Stockholm med endast en bok så bestämde jag mig för att lägga en beställning på Book depository när dem ändå hade 5% (vilket inte är så mycket, men en perfekt anledning till att spara pengar om man väljer att se det så). Böckerna anlände i tre olika paket och de kom fram ungefär en vecka efter att jag beställt dem! In the shadow of blackbirds och the cure for dreaming av Cat Winters, dessutom i inbundet, ser jag otroligt mycket fram emot att läsa. Jag trodde att dessa två böcker var en serie så därför beställde jag båda två, meen nu har jag insett att de inte är det. Men vad gör det?
 
Asylum och Sanctum av Madeleine Roux ska bli riktigt spännande att läsa speceillt med tanke på att de båda innehåller bilder!
 
Sist beställde jag den första delen av Land of stories-serien! Jag velade om jag skulle beställa den i inbundet eller i paperback, men Elin berättade för mig att den här serien är värd att ha i inbundet och det tackar jag henne för! Så himla fiiiin!
 
Fick även fem fina bokmärken, jag gillar den i mitten mest även om jag inte är ett stort te-fan. 
 
Är det någon bok jag borde läsa nu på en gång?

Kommentarer
Postat av: Elin - Bokparadiset

BRA att du köpte den, är såå bra! Kul att se vilka böcker du köpte, vill ha allihopa! :D

Svar: Ja och jag hoppas att jag får tid att läsa den snart (FÖR NU ÄR TENTORNA ÖVER)! Det ska bli roligt att se vad du köpte också! :D
Elina

2014-11-18 @ 20:39:39
URL: http://bokparadis.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback












RSS 2.0