Fynden från bokrean

Jag har 12 nya böcker att visa er, de flesta från bokrean och de andra från ett bokbyte.
 
Hela Torka aldrig tårar utan handskar serien fanns på Ica Maxi för 69kr/st, jag förhandsbokade dem och kunde hmta ut dem samma dag som bokrean startade.
Jokern bestämde jag mig för att köpa så fort jag såg den i Akademibokhandelns reakatalog, Miss Peregrines har jag redan läst och tyckte att den var lite sisådär, meen det var ta 4 betala för 3 såååå...
Adlibris hade mycket bra böcker på sin rea tycker jag, men det vara bra tre som jag beställde. Den andre Will Grayson har jag velat ha ett bra tag. Nattens cirkus har jag varit sugen på ett tag och när den bara kostade 25 kronor så beställde jag den också. Då hade jag handlat för 84 kronor så antingen fick jag betala den dyra frakten (hela tio kronor!!) eller köpa en till bok för att komma över 99 kronor. En till bok blev det, Slutet på Mr.Y som jag inte har så stor koll på vad den handlar om.
Syskonen Baudelaires olycksaliga liv del 5, 9 och 10 är från ett bokbyte med Jana. Nu fattas bara bok 6,7,8 och 13! 
Jag har redan Eragon sedan tidigare men Erikshjälpen hade den i inbundet, vilket inte jag hade så då fick även den följa med hem. Nu har jag hela serien i samma format, lyckan alltså!
 
Förra året hittade jag inte en enda bok på bokrean, i år hitta jag massor som jag ville ha men köpte 8 stycken!
Vad tyckte ni om årets bokrea?

Kommentarer
Postat av: Bella

Åh, jag var också sugen på Den andre Will Grayson men hör inte den ihop med Will Grayson, Will Grayson? Och den finns inte att få tag på på svenska och då passar dom ju inte ihop i hyllan. Ja såna där klassika boknördsproblem :P

Svar: Will grayson, will grayson är väl originaltiteln bara? Så det är samma bok fast på olika språk, eller var det så du mena? Jag förstår TYVÄRR dina problem allt för väl ;)
Elina

2014-03-04 @ 15:38:16
URL: http://bellasbok.blogg.se
Postat av: Therése - Kattugglan

Årets bokrea var FARLIG! Tror om jsg räknar rätt att jag slutar i 23 böcker... Och det är inte direkt så att jag hade ont sv. olästa böcker redan innan:)

Svar: Dem har ju en tendens att öka snabbt i antal, de där olästa böckerna ;)
Elina

2014-03-04 @ 21:27:17
URL: http://kattugglan.blogspot.se
Postat av: Gia

Trevliga reafynd :)

Svar: En stor hög med härliga böcker :)
Elina

2014-03-04 @ 21:50:04
URL: http://bokfrossa.wordpress.com
Postat av: sandra

vilken fin blandning!:)
Svar: tur att man inte är den enda :$… Personligen skäms jag nog lite för att man tagit tid att läsa med tron om att man ska tycka om de. Men på grund av kritiken och besvikelse så har man mest sett det som slöseri.

2014-03-04 @ 22:28:09
URL: http://ctrlread.se
Postat av: Anna / Sagan om Sagorna

Syskonen Baudelaire alltså, som jag jagade för att få ihop alla! Kan meddela att sjuan är en riktig mardröm. Alla jag ringde på blocket osv meddelade att den redan blivit såld. Verkar vara många som jagar den. Jag lyckades faktiskt till slut hitta den helt otippat på Akademibokhandeln och ringde genast och bad dem lägga undan ett ex.

Svar: Ja jag märker att de inte är så lätta att få tag på. Hittills har jag lyckats fynda några billigt på tradera och i second handbutiker. Hoppas att jag lyckas få tag på sjuan också då :)Jag hoppas att jag gillar serien, har nämligen inte läst en endaste av böckerna. Hehe,
Elina

2014-03-04 @ 23:07:36
URL: http://www.saganomsagorna.se
Postat av: Vilma

Åh, hjälp vad många böcker du har fyndat! Jag har inte köpt en enda...Tänkte spara på pengarna tills jag åker till Stockholm & Sci-fi bokhandeln!

Syskonen Baudelaire verkar vara en intressant serie :3

Svar: Ja men det är ju också smart, att spara pengar dit. Lätt att man kommer ut därifrån med en påse tyngre än vad man orkar bära och en alldeles för lätt plånbok ;)
Jag hoppas på det! Har inte läst någon än :)
Elina

2014-03-05 @ 08:10:25
URL: http://www.dolasbokblogg.blogspot.se
Postat av: Jonna Lindberg

Åh vad många härliga böcker! Blir avundsjuk :)

SV: Jag fick John Bauer-teckningarna från min mormor (ursprungligen från en tidning tror jag), men jag tror dels att det går att beställa bilder om du googlar, och sen går det även att ladda ner högupplösta bilder och framkalla på egen hand. Det har jag gjort med andra bilder :) För privat bruk är det ingen större fara, tänker jag. Hoppas du hittar!

Svar: Tack för tipset! Han har ju gjort så mycket fina bilder :)
Elina

2014-03-05 @ 22:37:25
URL: http://www.jonnalindberg.com
Postat av: Emma

Åh, vilka härliga fynd! Bokrean när den är som bäst!

Svar: Det var riktigt bra bokrea i år! :)
Elina

2014-03-05 @ 22:52:06
URL: http://www.emmasbokhylla.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback












RSS 2.0