Månadssammanfattning Maj 2014

 
Lästa:
Istället för dig av Sofie Sarendrant
Vecka 36 av Sofie Sarenbrant
Antiloper av Ester Roxberg
Torka aldrig tårar utan handskar - Sjukdomen av Jonas Gardell
Oceanen vid vägens slut av Neil Gaiman
Jag går dit du går av Nina Lacour
Prodigy av Marie Lu
Narnia: Den sista striden av C.S. Lewis
Clockwork Princess av Cassandra Clare
Bloodlines av Richelle Mead
Skumtimmen av Johan Theorin
Ronja Rövardotter av Astrid Lindgren
Ankomsten av Shaun Tan
Skuggan av Anna av Rebecca James (ej med på bild)

Antal lästa: 14 st
Hyllvärmare: 10 st
Svenska: 12
st
Engelska: 2st
Omläsningar: -
Påbörjade serier:
2 st. Skumtimmen och Bloodlines!
Avslutade serier:
2st, The infernal devices och Narnia!
Nya böcker: 
19st. Det var 50 kronors rabatt och fri frakt på CDON, okej!?
 
Bästa bok: Ankomsten och Clockwork Princess. Ankomsten var så unik och fantastisk och Clockwork Princess hade ett perfekt slut även om det inte på procken var som jag ville, men nära nog!
Sämsta bok: Skumtimmen som var så himla seg, men filmen var ännu sämre som jag stängde av efter ca 20 minuter. Istället för dig var inte heller någon höjdare.
Största överraskning: Bloodlines och Oceanen vid vägens slut.
Största besvikelse: Antiloper, har hört så mycket bra om den men så superduper bra var den väl ändå inte.
 
Kommentar: Märks att skolan lugnat ner sig nu i maj. I skrivande stund har jag till och med fått sommarlov! Så nu kan jag läsa hur mycket jag vill. Tyvärr tror jag att jag börjar komma in i en lässvacka, plus att jag tänkte börja läsa teorin till körkortet.
 
Just nu läser jag: Den äldste, den är så tjock och jag tror att det är på grund av den som jag inte har något lässug. Att jag dessutom läser Nattfåk som är seg gör inte saken bättre.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback












RSS 2.0