Månadssammanfattning Juni 2014

Läst:
Drama av Sylvia Day
Älska av Sylvia Day
Rör inte mitt mord av Fredrik Forsberg
Sätt mig i brand av Tahereh Mafi
Rädda mig inte av Tahereh Mafi
Rör mig inte av Tahereh Mafi
Stjärnstoft av Neil Gaiman
Den äldste av Christopher Paolini
Fördelarna med en kollaps av Jonathan Tropper
Noras val av Becca Fitzpatrick
Förlorad ängel av Becca Fitzpatrick
Änglarnas kamp av Becca Fitzpatrick
Fallen ängel av Becca Fitzpatrick
Francesca av Melina Merchetta
Allt och lite till av Sarah Dessen
Gone Hunger av Michael Grant
Bryta sönder av Tahereh Mafi (ej med på bild)
Falla sönder av Tahereh Mafi (ej med på bild)
Inte vem som helst av Nina Lacour (ej med på bild)
Förr eller senare exploderar jag av John Green (ej med på bild)
Nattfåk av Johan Theorin (ej med på bild)
Barnkolonin av Kerstin Lundberg Hanh (ej med på bild)
Gone Lögner av Michael Grant (ej med på bild)
 
Antal lästa: 21 st + 2 korta noveller
Hyllvärmare:  9st
Svenska: 21
st + 2 korta noveller
Engelska: -
Omläsningar: 6st
Påbörjade serier:

Avslutade serier:
2st, Fallen ängel och Rör mig inte-serien
Nya böcker: 
6st, 4 rec-ex och 2 bokbyten.
 
Bästa bok: SÄTT MIG I BRAND!
Sämsta bok: Har inte läst någon dålig bok faktiskt så PASS!
Största överraskning: Sätt mig i brand och Gone Hunger.
Största besvikelse: Änglarnas kamp, jag hade verkligen sett fram emot att läsa den sista boken i serien. MEN jag tycker inte att den var i nivå med föregående böcker i serien.
 
Kommentar: SOMMARLOV! I år har jag inget sommarjobb eller studier över sommaren, dessutom har inte sambon (det låter ju så gammalt) semester än och det ger mig en hel del tid att läsa. Dessutom ska jag försöka komma vidare med körkortet i sommar så det blir en del teori blandat med läsningen.
 
Just nu läser jag: Spökstaden av Ransom Riggs, hittills är den bättre än första boken.
 

Kommentarer
Postat av: Gia

Oj imponerande mängd! :)

Svar: Haha ja, men det är ett bevis på att vädret inte har varit så bra som det borde vara! ;)
Elina

2014-06-30 @ 21:54:46
URL: http://bokfrossa.wordpress.com
Postat av: FrökenTV, bloggen om tv och film

så jäkla duktig!!! Mycket böcker där.

2014-07-03 @ 20:55:44
URL: http://efji.blogg.se/
Postat av: Lena

Wow så många!!

2014-07-07 @ 16:51:37
URL: http://lenasgodsaker.blogspot.se/
Postat av: L

Åh! Vad tyckte du om Den äldste? Är alltid nyfiken på att höra andras åsikter om Arvtagaren-serien, men det är så få som läst dem!

Svar: Jag tyckte att den var lite segare än Eragon, men den fick mer fart i slutet. Jag ser väldigt mycket fram emot att ha tid till att läsa de två sista böckerna :)
Elina

2014-09-02 @ 18:11:37
URL: http://bokfull.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback












RSS 2.0