Nytt, julklappar och rec-ex

Fångade själar av Rachel Vincent är ett rec-ex från Harlequin. Tackar! Den kommer även upp som recension snart! 
Den skarpa eggen av Philip Pullman har jag läst, men äger den inte. Eller nu gör jag det. Jag har de andra två i serien men denna fattades (jag hoppas att det är den här som fattas och inte bärnstenskikaren).
En man som heter Ove av Fredrik Backman var et fynd jag gjorde på Myrorna, blev så glad när jag såg den. Att ingen köpt den! Men det gjorde jag, ni vet när man blir sådär extra glad över att hitta en bok på second hand/ loppis? Så glad blev jag! 
Gone Lögner av Michael Grant var en julklapp som jag blev riktigt glad över. Ska bara läsa andra delen innan denna!
Ännu fler julklappar! Min Timmy (det kändes gammalt att skriva sambo och för högstadie-aktigt att skriva pojkvän. Därav min timmy.) som inte skulle köpa några böcker åt mig eftersom jag har så många redan (har ni hört något så dumt och löjligt någon gång?), gav mig dessa två i julklapp. Bilderna är så fantastikt fina!
Snow white av Bröderna Grimm och illustrationer av Camille Rose Garcia
Alice in Wonderland av Lewis Caroll och illustrationer av Camille Rose Garcia
Berättelser från yttre förorten av Shaun Tan, från Kabusa böcker. Jag frågade om jag kunde få något mer av Shaun Tan efter jag läst Sommarregler och det fick jag.Läser denna varvat med kurslitteraturen.
Tro på tomten av Lotta Olsson och Benjamin Chaud rec-ex från raben&sjögren. Denna är recenserad och passade bra att läsa innan jul.
Tomten och den röda halsduken av Lena Arro och Catarina Kruusval är också ett rec-ex från raben&sjögren. Även denna är recenserad.
Sommarregler av Shaun Tan, rec-ex från Kabusa böcker. Så.himla.bra.
Den lilla boksnapparen av Helen Docherty och Thomas Docherty, rec-ex från Alfabeta. Riktigt bra barnbok, men bäst var nog att huvudkaraktären heta Elina Bryn!

Har även två till nya böcker som jag glömde fota. Förlåt. Det är Arvtagaren av Christopher Paolini (samlingen av Eragonserien är avslutad) och Åttio dagar gul av Vina Jackson, båda är fynd från Myrorna.
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anna

Svar: Jag hade lite svårt för språket till en början, men det var en jättefin bok och man fick verkligen nytt perspektiv på saker och ting och den fick en verkligen att tänka efter! Den är definitivt läsvärd!

2014-01-05 @ 10:12:33
URL: http://bookshelf.blogg.se
Postat av: Gia

Vilka läckra versioner av klassikerna :)

Svar: Bilderna i dem är så himlasnygga!
Elina

2014-01-05 @ 10:52:20
URL: http://bokfrossa.wordpress.com
Postat av: Carro

En man som heter Ove på Loppis!? Har jag också svårt att greppa men riktigt bra fynd för dig! :D

Svar: Vem gör sig av med Ove!?
Elina

2014-01-05 @ 11:49:10
URL: http://romeoandjuliet.blogg.se
Postat av: Emilie

Vad mycket härliga böcker du fått och fyndat :)

2014-01-05 @ 15:01:47
URL: http://bokhandlarn.wordpress.com
Postat av: Lena

Där såg det ut att vara en hel del mysiga böcker!

2014-01-06 @ 18:59:00
URL: http://lenasgodsaker.blogspot.se/
Postat av: Caroline - Bland böcker

Förstår att du blev lycklig över att hitta en Man som heter Ove på loppis. Vilket fynd!!

2014-01-21 @ 17:49:24
URL: http://www.blandbocker.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback












RSS 2.0