Nytt - röda ryggar

 
Hemtentan skickades in i fredags och då fick jag äntligen nöjesläsa igen, lägligt nog trillade Papperssstäder ner i brevlådan dagen innan! Tyvärr är den inte lika bra som Förr eller senare exploderar jag, men helt klart läsvärd.
     Var på loppis och hittade Ronja Rövardotter i det nya röd-rygg-formatet. Jag har den redan, men när den bara kostade 10kronor så kan jag leva med att ha dubletter. Inser nu att jag vill ha alla Astrid Lindgren böcker i det formatet och helst får alla kosta 10kronor styck. 
 

Kommentarer
Postat av: johanna renling

Jag är lite skeptiskt till att läsa just pappersstäder. Känns som att innehållet inte passar mig. Spännande bok eller mer feel-good?

angående glasbarnen som du kommenterad om i min blogg...
det är inte bara du som blev besviken på slutet. Både mina kollegor och de elever som vi haft boksamtal med tyckte inte riktigt om slutet. De vill veta vad som händer. Har börjat komma underfund med att de flesta barn inte gillar öppna slut.

Svar: Alltså den är ju spännande men inte riktigt spännande, den påminner lite om Var är Alaska om du har läst den :)
Elina

2014-02-25 @ 15:46:55
URL: http://renlingsbokblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback












RSS 2.0